Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2216046, author = {Majcík, Martin and Vengřinová, Tereza}, booktitle = {14. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2022}, keywords = {Self-regulated learning, exit exam, reflection}, language = {cze}, title = {Autoregulace učení a její proměny v procesu přípravy opakovaně neúspěšných maturantů}, url = {https://www.icolleconference.cz/aktuality/sbornik-abstraktu-konference-icolle-2022}, year = {2022} }
TY - CONF ID - 2216046 AU - Majcík, Martin - Vengřinová, Tereza PY - 2022 TI - Autoregulace učení a její proměny v procesu přípravy opakovaně neúspěšných maturantů KW - Self-regulated learning, exit exam, reflection UR - https://www.icolleconference.cz/aktuality/sbornik-abstraktu-konference-icolle-2022 N2 - Žáci středních škol jsou zvyklí se během svého studia připravovat na dílčí testy, které se vztahují k úzkému výběru učiva. Ověřování osvojených znalostí se tak váže ke konkrétnímu předmětu, kdy je jasné zadání, požadavky a také způsob hodnocení. Maturitní zkouška, která žáky čeká ve čtvrtém ročníku, je však komplexní a zahrnuje dlouhodobou a částečně samostatnou přípravu, takže se do popředí dostává motivace žáka, schopnost stanovovat dílčí cíle či řídit vlastní učení. Řízení vlastního učení vzhledem k určitému cíli definujeme jako seberegulaci (Foltýnová, 2019; Hrbáčková et al., 2010). V zahraničním diskurzu je proces sebeřízení označován jako tzv. self-regulated learning (SRL) (Kirshnan et al., 2019). Právě znalost úkolu (příprava k maturitní zkoušce) je dle Panadera a Alonso-Tapia (2014) klíčová pro utváření a udržení vlastní motivace pro dosažení cíle (složení maturity). Na proces přípravy k maturitě můžeme aplikovat třífázové schéma, které se skládá z přípravy, výkonu a sebereflexe (Zimmerman & Moylan, 2009). V případě neúspěchu dochází k opakování daných fází, kdy samotný neúspěch ovlivňuje autoregulaci učení (SRL) při dalších pokusech. Cílem příspěvku, který vychází z projektu Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek (číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016377), je popsat klíčové aspekty autoregulace učení v procesu přípravy a reflexe neúspěšných pokusů, jež mohou následně vést k proměně v sebeřízení. ER -
MAJCÍK, Martin and Tereza VENGŘINOVÁ. Autoregulace učení a její proměny v procesu přípravy opakovaně neúspěšných maturantů (Self-regulated learning and its changing in the preparation of repeatedly unsuccessful examinee). In \textit{14. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2022}. 2022.
|