Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2216140, author = {Kissová, Lenka and Slezáková, Katarína and Dlouhá, Dana and Felcmanová, Lenka and Mavrogiannopoulou Lapšanská, Veronika and Gajzlerová, Lenka and Vrubel, Martin}, address = {Brno}, edition = {1.}, keywords = {Inclusive education; school vision; attitudes of directors; parental involvement; cooperation; material conditions}, language = {cze}, location = {Brno}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi}, url = {https://bein.ped.muni.cz/media/3378425/bein_sumar_dobre_praxe_fin_vazby.pdf}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 2216140 AU - Kissová, Lenka - Slezáková, Katarína - Dlouhá, Dana - Felcmanová, Lenka - Mavrogiannopoulou Lapšanská, Veronika - Gajzlerová, Lenka - Vrubel, Martin PY - 2021 TI - Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi PB - Masarykova univerzita CY - Brno KW - Inclusive education KW - school vision KW - attitudes of directors KW - parental involvement KW - cooperation KW - material conditions UR - https://bein.ped.muni.cz/media/3378425/bein_sumar_dobre_praxe_fin_vazby.pdf N2 - Inkluzivní škola usiluje o co největší zapojení všech aktérů a aktérek do života školy. Vedení, učitelský sbor, asistentský a poradenský personál, žáci, žákyně, jejich rodiče a pečovatelé – ti všichni jsou vnímáni jako důležití partneři ve vzdělávání a výchově. Základem tohoto komplexního partnerství je vzájemná důvěra a přesvědčení o společném cíli – maximálním rozvoji vzdělávacího potenciálu a osobnosti každého jednotlivého žáka a žákyně. Vzájemnou důvěru a sladění se na společných cílech je třeba systematicky budovat. Budování vztahů a zavádění opatření, které by směřovaly k vytváření pozitivních vazeb a prostředí není jednoduché. Počáteční ostych, nedůvěra či obavy jsou přirozenou reakcí, kterou lze systematickým úsilím pracovníků a pracovnic školy překonat či alespoň zmírnit. V Sumáři inkluzivního vzdělávání vycházíme z praxe škol v České republice. Snažíme se vám v něm zprostředkovat jejich zkušenosti, výzvy, které před nimi stály, a způsoby, jakými se s nimi poprali. Sdíleli s námi dobrou praxi, zajímavé nápady, tipy na konkrétní aktivity, mluvili o tom, co se jim osvědčilo a v čem jim opatření přišla podstatná. V Sumáři se vám snažíme představit: tuto dobrou praxi, co můžete ve škole dělat a jak, co si při tom dát pozor, na co naopak nezapomenout. Škola, které se podaří vybudovat pozitivní klima školy, poskytuje pozitivní a příjemné prostředí, v němž se všichni aktéři a aktérky cítí dobře a mají sami zájem podílet se na životě školy. Tato publikace byla realizována v rámci projektu „BeIN – Bariéry v inkluzi a jejich překonávání – implementace v prostředí českých základních škol“ za finanční podpory Technologické agentury České republiky v programu ÉTA (kód projektu TL02000064). Projekt je realizovaný na Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ER -
KISSOVÁ, Lenka, Katarína SLEZÁKOVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka FELCMANOVÁ, Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ, Lenka GAJZLEROVÁ and Martin VRUBEL. \textit{Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi (Summary of good practice - sharing practice in inclusion)}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 270 pp.
|