KISSOVÁ, Lenka, Katarína SLEZÁKOVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka FELCMANOVÁ, Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ, Lenka GAJZLEROVÁ and Martin VRUBEL. Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi (Summary of good practice - sharing practice in inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 270 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sumář dobré praxe - sdílení praxe v inkluzi
Name (in English) Summary of good practice - sharing practice in inclusion
Authors KISSOVÁ, Lenka (703 Slovakia, belonging to the institution), Katarína SLEZÁKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Dana DLOUHÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka FELCMANOVÁ (203 Czech Republic), Veronika MAVROGIANNOPOULOU LAPŠANSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka GAJZLEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin VRUBEL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 270 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00129487
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Inkluzivní vzdělávání; vize školy; postoje ředitelů; zapojení rodičů; spolupráce; materiální podmínky;
Keywords in English Inclusive education; school vision; attitudes of directors; parental involvement; cooperation; material conditions
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 28/2/2023 13:09.
Abstract
Inkluzivní škola usiluje o co největší zapojení všech aktérů a aktérek do života školy. Vedení, učitelský sbor, asistentský a poradenský personál, žáci, žákyně, jejich rodiče a pečovatelé – ti všichni jsou vnímáni jako důležití partneři ve vzdělávání a výchově. Základem tohoto komplexního partnerství je vzájemná důvěra a přesvědčení o společném cíli – maximálním rozvoji vzdělávacího potenciálu a osobnosti každého jednotlivého žáka a žákyně. Vzájemnou důvěru a sladění se na společných cílech je třeba systematicky budovat. Budování vztahů a zavádění opatření, které by směřovaly k vytváření pozitivních vazeb a prostředí není jednoduché. Počáteční ostych, nedůvěra či obavy jsou přirozenou reakcí, kterou lze systematickým úsilím pracovníků a pracovnic školy překonat či alespoň zmírnit. V Sumáři inkluzivního vzdělávání vycházíme z praxe škol v České republice. Snažíme se vám v něm zprostředkovat jejich zkušenosti, výzvy, které před nimi stály, a způsoby, jakými se s nimi poprali. Sdíleli s námi dobrou praxi, zajímavé nápady, tipy na konkrétní aktivity, mluvili o tom, co se jim osvědčilo a v čem jim opatření přišla podstatná. V Sumáři se vám snažíme představit: tuto dobrou praxi, co můžete ve škole dělat a jak, co si při tom dát pozor, na co naopak nezapomenout. Škola, které se podaří vybudovat pozitivní klima školy, poskytuje pozitivní a příjemné prostředí, v němž se všichni aktéři a aktérky cítí dobře a mají sami zájem podílet se na životě školy. Tato publikace byla realizována v rámci projektu „BeIN – Bariéry v inkluzi a jejich překonávání – implementace v prostředí českých základních škol“ za finanční podpory Technologické agentury České republiky v programu ÉTA (kód projektu TL02000064). Projekt je realizovaný na Institutu výzkumu inkluzivního vzdělávání Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
the book conveys schools' experiences with inclusive education, the challenges they faced, and the ways they tackled them. We share good practice, interesting ideas, tips for specific activities. In the Summary, we try to introduce you to: this good practice, what you can do at school and how, what to watch out for and what not to forget. This publication was realized as part of the project "BeIN - Barriers to inclusion and their overcoming - implementation in the environment of Czech elementary schools" with the financial support of the Technology Agency of the Czech Republic in the ÉTA program (project code TL02000064). The project is implemented at the Institute for Research in Inclusive Education of the Faculty of Education of Masaryk University.
Links
TL02000064, research and development projectName: Bariéry v inkluzi a jejich překonávání - implementace v prostředí českých základních škol
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, BeIN: Tackling Obstacles in the Way of Inclusion - Implementation at Czech primary schools
PrintDisplayed: 25/9/2024 01:01