r 2022

Recenze na knihu Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách ZŠ

KRAJŇÁKOVÁ, Monika

Basic information

Original name

Recenze na knihu Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách ZŠ

Name (in English)

Review of the book: Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách ZŠ

Authors

KRAJŇÁKOVÁ, Monika

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Recenze

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-244-5861-8

Keywords (in Czech)

Recenze; speciální pedagog

Keywords in English

Review; special pedagogue
Změněno: 29/1/2023 11:48, Mgr. et Mgr. Monika Stříteská, Ph.D.

Abstract

V originále

Monografie Profesní obraz školního speciálního pedagoga vznikla jako výstup spolupráce autorů Tomáše Čecha a Terezy Hormandlové a byla vydána v roce 2020 v nakladatelství Univerzity Palackého v Olomouci. Autoři se v ní dotýkají velmi aktuálního tématu inkluzivního vzdělávání, které hraje klíčovou roli při poskytování rovných příležitostí každému jedinci, a to jak ve vzdělávací, tak v profesní sféře. Cílem publikace a souvisejícího výzkumu bylo zmapovat profesi školního speciálního pedagoga a nahlédnout do jeho života ve škole. Dalším neméně důležitým cílem bylo zjištění, jak školní speciální pedagogové vnímají svou pozici vůči dalším profesím, své místo ve společnosti a jak zvládají zátěžové situace, který na ně tato náročná profese klade. Oba autoři se ve své odborné práci mj. věnují problematice školního poradenství a při psaní zúročili své dosavadní poznatky a zkušenosti.

In English

The monography Profesní obraz školního speciálního pedagoga was published in 2020 by the Palacký University Publishing House in Olomouc. In it, the authors touch upon the very up-to-date topic of inclusive education, which plays a key role in providing equal opportunities for every individual, both in the educational and professional spheres. The aim of the publication and related research was to map the profession of the school special educator and to gain insight into his/her life in school. Another equally important aim was to find out how school special educators perceive their position in relation to other professions, their place in society and how they cope with the stresses that this demanding profession places on them. In their professional work, both authors deal, among other things, with the issue of school counselling and in writing they have made use of their previous knowledge and experience.