Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{2217039, author = {Šejna, Erik}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}, editor = {Švaříček, Roman; Voňková, Hana}, keywords = {Test Anxiety; School Anxiety; Fear of Failure; Fear at school}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-280-0090-5}, pages = {63-66}, publisher = {Česká asociace pedagogického výzkumu}, title = {Testová úzkost žáků nižšího sekundárního vzdělávání}, url = {https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2217039 AU - Šejna, Erik PY - 2022 TI - Testová úzkost žáků nižšího sekundárního vzdělávání PB - Česká asociace pedagogického výzkumu CY - Brno SN - 9788028000905 KW - Test Anxiety KW - School Anxiety KW - Fear of Failure KW - Fear at school UR - https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view N2 - Testová úzkost představuje mezinárodně rozšířený koncept zahrnující emocionální, fyziologickou, kognitivní a behaviorální reakci na situace testového charakteru, ve které je jedincův výkon hodnocen. Přemíra testového strachu u žáků má za následek dlouhodobé snížení výkonu ve škole, zhoršení vzdělávacích výsledků, podstatný pokles žákovy sebedůvěry a sebehodnocení, a nebo také záškoláctví. Rozsáhleji však tato problematika na území České republiky zkoumána nebyla. Výzkum si tedy klade za cíl zjistit, do jaké míry se žáci nižšího sekundárního vzdělávání potýkají s testovým strachem a jak významně tento strach koreluje s jejich vnímanou self-efficacy, vzdělávacími výsledky, vnímanou sociální úzkostí, třídním klimatem a jejich demografickými údaji. Následujícím cílem výzkumu bude rovněž adaptovat zahraniční škálu Children Test Anxiety Scale a otestovat ji její použití pro populaci českých žáků. Jelikož sběr dat proběhne v září 2022, na konferenci bude prezentována finální podoba metodologie otestovaná pilotáží. ER -
ŠEJNA, Erik. Testová úzkost žáků nižšího sekundárního vzdělávání (Test Anxiety in Lower Secondary Education). Online. In Švaříček, Roman; Voňková, Hana. \textit{Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu}. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022, p.~63-66. ISBN~978-80-280-0090-5.
|