VICHROVÁ, Petra. Výtvarné studium skutečnosti jako kvalitativní součást kompetenčního rámce výtvarného pedagoga. In Pospíšil, Aleš; Řepa, Karel; Šobáňová, Petra (eds.). Kvalita ve výtvarné výchově. 1. vyd. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2019, s. 203-216. ČS INSEA. ISBN 978-80-904268-7-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výtvarné studium skutečnosti jako kvalitativní součást kompetenčního rámce výtvarného pedagoga
Autoři VICHROVÁ, Petra.
Vydání 1. vyd. Olomouc, Kvalita ve výtvarné výchově, od s. 203-216, 14 s. ČS INSEA, 2019.
Nakladatel Česká sekce INSEA
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Plný text publikace je k dispozici v elektronické knihovně na webu České sekce INSEA
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904268-7-0
Klíčová slova česky výtvarné studium skutečnosti, výtvarná výchova, kvalita
Štítky kniha s afiliací na PdF JČU
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 8. 2024 15:20.
Anotace
Text je zaměřen na problematiku výtvarného studia skutečnosti jako jednoho ze základních témat výtvarné výchovy. Klade si otázku, jak se výtvarné studium skutečnosti podílí na budování profesních kompetenčních kvalit výtvarného pedagoga. Jaké kompetence by měl pedagog mít z hlediska své schopnosti zachytit realitu a výtvarně studovat skutečnost? Je výtvarné studium skutečnosti stále pevnou součástí studijních programů pro přípravu budoucích pedagogů výtvarné výchovy? Autorka přináší nejen argumenty o důležitosti daného segmentu přípravy výtvarného pedagoga, ale i přehled aktuálního zastoupení této problematiky ve studijních plánech českých kateder výtvarné výchovy.
Anotace anglicky
The text is focused on the issue of art study of reality as one of the basic themes of art education. The text asks how artistic study of reality contributes to building professional competence of art teacher. What competences should a teacher have in terms of his / her ability to capture reality and visualize reality? Is art study of reality still a fixed part of study programs for the preparation of future art teachers? The author brings not only arguments about the importance of the given segment of art teacher training, but also an overview of the current representation of this issue in the curricula of Czech art education departments.
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 16:04