VICHROVÁ, Petra. Výtvarné studium skutečnosti jako kvalitativní součást kompetenčního rámce výtvarného pedagoga. In Pospíšil, Aleš; Řepa, Karel; Šobáňová, Petra (eds.). Kvalita ve výtvarné výchově. 1st ed. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2019, p. 203-216. ČS INSEA. ISBN 978-80-904268-7-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výtvarné studium skutečnosti jako kvalitativní součást kompetenčního rámce výtvarného pedagoga
Authors VICHROVÁ, Petra.
Edition 1. vyd. Olomouc, Kvalita ve výtvarné výchově, p. 203-216, 14 pp. ČS INSEA, 2019.
Publisher Česká sekce INSEA
Other information
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Plný text publikace je k dispozici v elektronické knihovně na webu České sekce INSEA
ISBN 978-80-904268-7-0
Keywords (in Czech) výtvarné studium skutečnosti, výtvarná výchova, kvalita
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. MgA. Petra Vichrová, Ph.D., učo 461826. Changed: 15/9/2022 14:29.
Abstract
Text je zaměřen na problematiku výtvarného studia skutečnosti jako jednoho ze základních témat výtvarné výchovy. Klade si otázku, jak se výtvarné studium skutečnosti podílí na budování profesních kompetenčních kvalit výtvarného pedagoga. Jaké kompetence by měl pedagog mít z hlediska své schopnosti zachytit realitu a výtvarně studovat skutečnost? Je výtvarné studium skutečnosti stále pevnou součástí studijních programů pro přípravu budoucích pedagogů výtvarné výchovy? Autorka přináší nejen argumenty o důležitosti daného segmentu přípravy výtvarného pedagoga, ale i přehled aktuálního zastoupení této problematiky ve studijních plánech českých kateder výtvarné výchovy.
Abstract (in English)
The text is focused on the issue of art study of reality as one of the basic themes of art education. The text asks how artistic study of reality contributes to building professional competence of art teacher. What competences should a teacher have in terms of his / her ability to capture reality and visualize reality? Is art study of reality still a fixed part of study programs for the preparation of future art teachers? The author brings not only arguments about the importance of the given segment of art teacher training, but also an overview of the current representation of this issue in the curricula of Czech art education departments.
PrintDisplayed: 31/7/2024 17:32