MIŠKOV, Jan. Preference uživatelů gamifikovaného výukového systému (Gamified Learning System Users´ Preferences). In ČAPV. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Preference uživatelů gamifikovaného výukového systému
Name (in English) Gamified Learning System Users´ Preferences
Authors MIŠKOV, Jan.
Edition ČAPV, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Sborník příspěvků XXX. výroční konference ČAPV
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0090-5
Keywords in English gamification; e-learning; user experience; online learning environment; motivation
Changed by Changed by: Mgr. Jan Miškov, učo 140427. Changed: 23/9/2022 14:58.
Abstract
Zkoumáme možnosti gamifikace e-learningu na Masarykově univerzitě. Zajímaly nás postoje vysokoškolských studentů vybraných kurzů s e-learningovou oporou. V online dotazníku jsme se jich ptali, co je motivuje ke studiu a jaký potenciál vidí v uplatnění herních principů v e-learningu. Jednalo se většinou o bakaláře ve věku 18–25 let. Výzkum motivačního potenciálu gamifikace ve výukovém online prostředí nám umožnil získat jasnější představu o zkušenostech uživatelů univerzitního systému. Na základě zjištění doporučujeme učitelům a vývojářům, jak by mohli zlepšit návrh e-learningu v souladu s potřebami a preferencemi studentů.
Abstract (in English)
We explore the possibilities of gamification in e-learning at the Masaryk university. Here we were interested in the attitudes of university students of selected courses with an e-learning component. In an online questionnaire, we asked what motivates them to study and what potential they see in the utilisation of game principles in e-learning. These were mostly bachelor students aged 18–25. Research into the motivational potential of gamification in an online learning environment has allowed us to gain a clearer understanding of the user experience with the university system. Based on the findings, we present suggestions for teachers and developers how to improve e-learning design in line with students’ needs and preferences.
Links
MUNI/A/1397/2021, interní kód MUName: Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:09