Detailed Information on Publication Record
2022
Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie
HORKÝ, ŠtěpánBasic information
Original name
Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie
Name in Czech
Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie
Name (in English)
Microlearning in geography education: the literature review
Authors
Edition
XXV. Kongres České geografické společnosti a 18. Kongres Slovenskej geografickej spoločnosti, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
microlearning, vzdělávání, přehledová studie
Keywords in English
microlearning, education, systematic review
Změněno: 26/9/2022 12:55, Mgr. Štěpán Horký
Abstract
V originále
Představovaná přehledová studie, která představuje základní myšlenky disertační práce, se zabývá microlearningem a jeho využitím ve vzdělávání, a to především na vysoké škole. Studie shrnuje dosavadní poznání o microlearningu a jeho postavení ve vzdělávání na školách. Microlearning, vzdělávací strategie, jež využívá krátkých a pravidelně se opakujících výukových lekcí představovaných v interaktivní a atraktivní formě, je známý již poměrně dlouhou dobu. V 90. letech minulého století se začal objevovat jako forma vzdělávání zaměstnanců ve velkokapacitních firmách. V těch zůstává microlearning využívaný doteď, avšak ve vzdělávání na školách takový rozmach zatím nemá (Kapp & Defelice, 2019). Co tedy microlearning přináší, jaké jsou jeho přednosti a jak může obohatit vzdělávání na základních, středních nebo vysokých školách? Cílem posteru je představit výsledky přehledové studie, ve které je zjišťováno zejména: jaké formy microlearningu existují, jaké microlearning přináší výhody a nevýhody do vzdělávání, jestli byl microlearning již ve školním prostředí někdy zkoumám a popřípadě jakými metodami a na jaká témata, jaké existují programy pro tvorbu microlearningových lekcí, a následně, jak může microlearning přispět ve vzdělávání geografie. Na základě zjištění přehledové studie bude sestaven vlastní disertační výzkum, který se bude zaměřovat na využití microlearningu ve vzdělávání budoucích učitelů geografie.