k 2022

Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie

HORKÝ, Štěpán

Basic information

Original name

Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie

Name in Czech

Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie

Name (in English)

Microlearning in geography education: the literature review

Edition

XXV. Kongres České geografické společnosti a 18. Kongres Slovenskej geografickej spoločnosti, 2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

microlearning, vzdělávání, přehledová studie

Keywords in English

microlearning, education, systematic review
Změněno: 26/9/2022 12:55, Mgr. Štěpán Horký

Abstract

V originále

Představovaná přehledová studie, která představuje základní myšlenky disertační práce, se zabývá microlearningem a jeho využitím ve vzdělávání, a to především na vysoké škole. Studie shrnuje dosavadní poznání o microlearningu a jeho postavení ve vzdělávání na školách. Microlearning, vzdělávací strategie, jež využívá krátkých a pravidelně se opakujících výukových lekcí představovaných v interaktivní a atraktivní formě, je známý již poměrně dlouhou dobu. V 90. letech minulého století se začal objevovat jako forma vzdělávání zaměstnanců ve velkokapacitních firmách. V těch zůstává microlearning využívaný doteď, avšak ve vzdělávání na školách takový rozmach zatím nemá (Kapp & Defelice, 2019). Co tedy microlearning přináší, jaké jsou jeho přednosti a jak může obohatit vzdělávání na základních, středních nebo vysokých školách? Cílem posteru je představit výsledky přehledové studie, ve které je zjišťováno zejména: jaké formy microlearningu existují, jaké microlearning přináší výhody a nevýhody do vzdělávání, jestli byl microlearning již ve školním prostředí někdy zkoumám a popřípadě jakými metodami a na jaká témata, jaké existují programy pro tvorbu microlearningových lekcí, a následně, jak může microlearning přispět ve vzdělávání geografie. Na základě zjištění přehledové studie bude sestaven vlastní disertační výzkum, který se bude zaměřovat na využití microlearningu ve vzdělávání budoucích učitelů geografie.