SYSLOVÁ, Zora, Veronika NAJVAROVÁ, Eva NOVÁKOVÁ, Anna POSPÍCHALOVÁ and Kateřina VÁCLAVKOVÁ. Věkově heterogenní třídy v mateřské škole (Age-heterogeneous classes in kindergarten). Praha: Portál, 2022, 150 pp. ISBN 978-80-262-1960-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Věkově heterogenní třídy v mateřské škole
Name (in English) Age-heterogeneous classes in kindergarten
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Anna POSPÍCHALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina VÁCLAVKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, 150 pp. 2022.
Publisher Portál
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/22:00126768
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-262-1960-6
Keywords (in Czech) mateřská škola; věkově heterogenní třídy; předškolní vzdělávání
Keywords in English Kindergarten; age heterogeneous classes; preschool education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 20/3/2023 10:49.
Abstract
Věkové složení tříd mateřské školy je jedním z témat, o kterých se často v poslední době mluví. Cílem publikace bylo shrnout dosavadní poznatky o věkově heterogenních třídách na několika úrovních. První část je historickým exkurzem do uspořádání tříd v mateřských školách. Tato retrospektiva je doplněna přehledem nedávných empirických poznatků k tématu ze závěrečných kvalifikačních prací studentů v oboru učitelství mateřských škol. V další části jsou shrnuty zahraniční poznatky o heterogenních tříách v předškolních zařízeních. Nedostatek relevantních výzkumných poznatků zaměřených na srovnání efektivity vzdělávání v heterogenní a homogenní třídě v českém prostředí je alespoň částečně kompenzována v další části publikace. Představuje kvantitativně orientovaný výzkum zaměřený na zjišťování úrovně školní zralosti v obou typech uspořádání tříd. Závěrečná kapitola přechází od teoretických a výzkumných hledisek k příkladům, jak může být potenciál věkově heterogenních tříd aplikován v konkrétní praxi mateřské školy.
Abstract (in English)
Věkové složení tříd mateřské školy je jedním z témat, o kterých se často v poslední době mluví. Cílem publikace bylo shrnout dosavadní poznatky o věkově heterogenních třídách na několika úrovních. První část je historickým exkurzem do uspořádání tříd v mateřských školách. Tato retrospektiva je doplněna přehledem nedávných empirických poznatků k tématu ze závěrečných kvalifikačních prací studentů v oboru učitelství mateřských škol. V další části jsou shrnuty zahraniční poznatky o heterogenních třídách v předškolních zařízeních. Nedostatek relevantních výzkumných poznatků zaměřených na srovnání efektivity vzdělávání v heterogenní a homogenní třídě v českém prostředí je alespoň částečně kompenzována v další části publikace. Představuje kvantitativně orientovaný výzkum zaměřený na zjišťování úrovně školní zralosti v obou typech uspořádání tříd. Závěrečná kapitola přechází od teoretických a výzkumných hledisek k příkladům, jak může být potenciál věkově heterogenních tříd aplikován v konkrétní praxi mateřské školy.
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:19