Detailed Information on Publication Record
2022
Věkově heterogenní třídy v mateřské škole
SYSLOVÁ, Zora, Veronika NAJVAROVÁ, Eva NOVÁKOVÁ, Anna POSPÍCHALOVÁ, Kateřina VÁCLAVKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Věkově heterogenní třídy v mateřské škole
Name (in English)
Age-heterogeneous classes in kindergarten
Authors
SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Veronika NAJVAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Anna POSPÍCHALOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina VÁCLAVKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Praha, 150 pp. 2022
Publisher
Portál
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/22:00126768
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-262-1960-6
Keywords (in Czech)
mateřská škola; věkově heterogenní třídy; předškolní vzdělávání
Keywords in English
Kindergarten; age heterogeneous classes; preschool education
Tags
Reviewed
Změněno: 20/3/2023 10:49, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Věkové složení tříd mateřské školy je jedním z témat, o kterých se často v poslední době mluví. Cílem publikace bylo shrnout dosavadní poznatky o věkově heterogenních třídách na několika úrovních. První část je historickým exkurzem do uspořádání tříd v mateřských školách. Tato retrospektiva je doplněna přehledem nedávných empirických poznatků k tématu ze závěrečných kvalifikačních prací studentů v oboru učitelství mateřských škol. V další části jsou shrnuty zahraniční poznatky o heterogenních tříách v předškolních zařízeních. Nedostatek relevantních výzkumných poznatků zaměřených na srovnání efektivity vzdělávání v heterogenní a homogenní třídě v českém prostředí je alespoň částečně kompenzována v další části publikace. Představuje kvantitativně orientovaný výzkum zaměřený na zjišťování úrovně školní zralosti v obou typech uspořádání tříd. Závěrečná kapitola přechází od teoretických a výzkumných hledisek k příkladům, jak může být potenciál věkově heterogenních tříd aplikován v konkrétní praxi mateřské školy.
In English
Věkové složení tříd mateřské školy je jedním z témat, o kterých se často v poslední době mluví. Cílem publikace bylo shrnout dosavadní poznatky o věkově heterogenních třídách na několika úrovních. První část je historickým exkurzem do uspořádání tříd v mateřských školách. Tato retrospektiva je doplněna přehledem nedávných empirických poznatků k tématu ze závěrečných kvalifikačních prací studentů v oboru učitelství mateřských škol. V další části jsou shrnuty zahraniční poznatky o heterogenních třídách v předškolních zařízeních. Nedostatek relevantních výzkumných poznatků zaměřených na srovnání efektivity vzdělávání v heterogenní a homogenní třídě v českém prostředí je alespoň částečně kompenzována v další části publikace. Představuje kvantitativně orientovaný výzkum zaměřený na zjišťování úrovně školní zralosti v obou typech uspořádání tříd. Závěrečná kapitola přechází od teoretických a výzkumných hledisek k příkladům, jak může být potenciál věkově heterogenních tříd aplikován v konkrétní praxi mateřské školy.