MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe ((Not) Lost in Translation: Mediation in foreign language teaching - implementation in practice and first reflections). Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2022, vol. 65, No 5, p. 3-14. ISSN 1210-0811. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2221580, author = {Marečková, Pavla}, article_location = {Praha}, article_number = {5}, keywords = {foreign language teaching; foreign language learning; reflection; mediation; mediation strategies; CEFR-Companion Volume; communicative approach; intercultural communicative competence; competency based learning}, language = {cze}, issn = {1210-0811}, journal = {Cizí jazyky}, title = {(Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe}, url = {https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/64-5/}, volume = {65}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 2221580 AU - Marečková, Pavla PY - 2022 TI - (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe JF - Cizí jazyky VL - 65 IS - 5 SP - 3-14 EP - 3-14 PB - Karlova univerzita SN - 12100811 KW - foreign language teaching KW - foreign language learning KW - reflection KW - mediation KW - mediation strategies KW - CEFR-Companion Volume KW - communicative approach KW - intercultural communicative competence KW - competency based learning UR - https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/64-5/ N2 - Předložený článek je čtvrtým pokračováním v tematické řadě (Not) Lost in Translation a přináší první výsledky výzkumných šetření, jejichž cílem bylo zachytit a popsat vnímání mediace jakožto nové kompetence ve výuce cizích jazyků na různých typech škol. Představeny jsou reflexe žáků a vyučujících základních škol, stejně jako nižšího i vyššího gymnázia. Z výsledků prezentovaných výzkumů vyplývá, že mediační aktivity rozvíjí schopnost pohotově reagovat v každodenních situacích, důvěru ve vlastní jazykové schopnosti a v neposlední řadě motivaci pro učení se cizím jazykům, a to především díky autentičnosti situací, do nichž jsou mediační aktivity zasazeny, a tím přiblíženy každodennímu životu. ER -
MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe ((Not) Lost in Translation: Mediation in foreign language teaching - implementation in practice and first reflections). \textit{Cizí jazyky}. Praha: Karlova univerzita, 2022, vol.~65, No~5, p.~3-14. ISSN~1210-0811.
|