STEYNE, Linda, Agnes SIMON, Angeniet KAM, Eszter TIMÁR a Jan BENEŠ. Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia online. Online. In James Fenton, Julio Gimenez, Katherine Mansfield, Martin Percy, Mariangela Spinillo. International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. 1st edition. London: Routledge, 2022. s. 155-166, 11 s. ISBN 978-1-032-25478-4. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Team up: Lessons from moving an academic writing course for University teachers in Slovakia and Czechia online.
Autoři STEYNE, Linda, Agnes SIMON, Angeniet KAM, Eszter TIMÁR a Jan BENEŠ
Vydání 1st edition. London, International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times, od s. 155-166, 11 s. 2022.
Nakladatel Routledge
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-1-032-25478-4
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Beneš, Ph.D., učo 179234. Změněno: 7. 10. 2022 13:05.
Anotace
This chapter shows how the challenges of the Covid-19 pandemic were exploited to improve the design of an academic writing course for university teachers and PhD candidates. In addition to describing the rationale and theoretically driven design principles behind this course of integrated writing and teaching skills development, the chapter details how the original face-to-face course was adapted to online delivery. The new teaching environment required the team of instructors from five universities to incorporate instructional design elements of online education without abandoning the original learning objectives or their commitment to active learning methods. After paying special attention to the key component of success, team teaching, the chapter concludes with implications and recommendations for academic writing courses for academics both face-to-face and online.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 23:51