b 2022

Teorie a metodika výchovy

NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI et. al.

Basic information

Original name

Teorie a metodika výchovy

Name (in English)

Theory and methodology of education

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2022

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-280-0131-5

ISSN

Keywords (in Czech)

Teorie a metodika výchovy; hra; komunikace; kritické myšlení; multikulturní výchova; postoje a předsudky; sociologické teorie vzdělávání; třídní učitel

Keywords in English

Educational theory and methodology; play; communication; critical thinking; multicultural education; attitudes and prejudices; sociological theories of education; classroom teacher

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 18/10/2022 11:01, Mgr. Petra Baštářová

Abstract

V originále

Interaktivní publikace Teorie a metodika výchovy seznamuje čtenáře s aktuálními výzvami a problémy, kterým čelí český vzdělávací systém a učitelé. Jsou to právě na jedné straně teorie, které náročnou pedagogickou práci mohou proměnit v porozumění každodenních fenoménů a pak metodika, která může nastínit, jak postupovat při jejich zvládání a optimálním řešení. Učebnice je určena především studentům předmětů PdF: SZ6004, SZ6029 Teorie a metodika výchovy, ale i zájemcům o studium v navazujících magisterských uitelských programech, kteří své bakalářské studium absolvovali na jiné univerzitě.

In English

Through carefully selected and long-term profiled topics, the text introduces readers to the current challenges and issues facing our education system and teachers. It is, on the one hand, the theories that can transform the demanding work of pedagogy into an understanding of everyday phenomena and then the methodology that can outline how to proceed in coping with them and optimally resolving them. The text is intended not only for undergraduate students of all teacher-oriented programmes, but also for those interested in studying in the follow-up Master's programmes who have completed their undergraduate studies at another university.