POŘÍZKOVÁ, Kateřina. Corpus-based Approaches to Teaching Medical Terminology. In CERCLES 2022. The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Corpus-based Approaches to Teaching Medical Terminology
Autoři POŘÍZKOVÁ, Kateřina.
Vydání CERCLES 2022. The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky korpusová lingvistika; frekvenční analýza; klinická terminologie; autentická jazyková data
Klíčová slova anglicky corpus linguistics; frequency analysis; clinical terminology; authentic language data
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:36.
Anotace
Corpus linguistics offers to language teachers a wide range of resources how to improve their methodologies of second language teaching in close connection with authentic language data. Especially the area of teaching language for specific purposes calls for relevant support measures since most of the tutors lack the content knowledge of the target discipline. Such a corpus-based approach with the emphasis on real language, a clear distinction of frequently used and typical expressions in the target specific language helps language teachers to modulate a meaningful, effective and engaging learning strategy for their students. The aim of this paper is to contribute to the above discussion with an innovative concept of teaching medical terminology via applying a corpus analysis of authentic clinical texts.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 05:04