KUROWSKI, Martina and Lenka ŠAFRÁNKOVÁ PAVLÍČKOVÁ. Integrace cizinců ve městě Brně: Příklad dobré praxe (Integration of foreigners in Brno: an example of good practice). Sociální pedagogika. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2022. ISSN 1805-8825.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrace cizinců ve městě Brně: Příklad dobré praxe
Name in Czech Integrace cizinců ve městě Brně: Příklad dobré praxe
Name (in English) Integration of foreigners in Brno: an example of good practice
Authors KUROWSKI, Martina and Lenka ŠAFRÁNKOVÁ PAVLÍČKOVÁ.
Edition Sociální pedagogika, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2022, 1805-8825.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) integrace; Brno; strategie; migranti
Keywords in English integration; Brno; strategy; migrants
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Changed: 14/10/2022 12:03.
Abstract
Mezi cílové skupiny sociální pedagogiky patří uprchlíci. Mnohá pracoviště se tímto tématem zabývají nejen v teoreticky zaměřených předmětech, ale současně se zapojují do řady specifik v praxi. Téma migrace má úzkou souvislost se sociální pedagogikou ve vztahu k prostředí, a to v mnoha úrovních lidského života, a stejně tak souvisí s podporou skupin se sociálním znevýhodněním, kam uprchlíci patří. Sociální pedagogika může být v těchto konotacích významným aktérem a v tomto kontextu přijímá výzvu, kterou jí přináší aktuální politická situace. V krátkém textu ji představujeme ve zcela konkrétní praxi ve městě Brně, do které jsou sociální pedagogové zapojováni.
Abstract (in English)
The target groups of social pedagogy include refugees. Many workplaces not only deal with this topic in theoretically oriented courses, but at the same time engage in a number of specifics in practice. The topic of migration is closely related to social pedagogy in relation to the environment, at many levels of human life, and is equally related to the support of socially disadvantaged groups, which includes refugees. Social pedagogy can be an important actor in these connotations, and in this context it accepts the challenge posed by the current political situation. In this short text we present it in a very concrete practice in the city of Brno, in which social pedagogues are involved.
PrintDisplayed: 30/4/2024 19:19