p 2022

Integrované předškolní vzdělávání

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Integrované předškolní vzdělávání

Name in Czech

Integrated preschool education

Authors

Edition

Vzdělávání budoucích pedagogů mateřských škol se zaměřením na pohybovou aktivitu, 2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Konstruktivismus; individualizace; projektování; předškolní vzdělávání.

Keywords in English

Constructivism; individualization; designing; Preschool education.
Změněno: 15/10/2022 08:03, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Prezentace sezamuje účastníky s východisky projektování a realizace předškolního vzdělávání. Hlavními východisky projektování a realiace vzdělávání dětí v mateřské škole se stávají konstruktivistické přístupy, integrovanaá tematická výuka, individualizace a osobnostní pojetí výchovy. Nosným konceptem projektování se stává třívrstvý model, jak jej pojmenoval Janík a kol. (2013). V rámci přednášky byl představen jeden z projektů studentů zaměřený na téma zdraví.

In English

The presentation summarizes the participants with the starting points for designing and implementing preschool education. Constructivist approaches, integrated thematic teaching, individualization and a personal concept of education become the main starting points for designing and implementing children's education in kindergarten. The supporting design concept becomes the three-layer model, as named by Janík et al. (2013). As part of the lecture, one of the students' projects focused on the topic of health was presented.