Detailed Information on Publication Record
2022
Integrované předškolní vzdělávání
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Integrované předškolní vzdělávání
Name in Czech
Integrated preschool education
Authors
Edition
Vzdělávání budoucích pedagogů mateřských škol se zaměřením na pohybovou aktivitu, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Konstruktivismus; individualizace; projektování; předškolní vzdělávání.
Keywords in English
Constructivism; individualization; designing; Preschool education.
Změněno: 15/10/2022 08:03, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Prezentace sezamuje účastníky s východisky projektování a realizace předškolního vzdělávání. Hlavními východisky projektování a realiace vzdělávání dětí v mateřské škole se stávají konstruktivistické přístupy, integrovanaá tematická výuka, individualizace a osobnostní pojetí výchovy. Nosným konceptem projektování se stává třívrstvý model, jak jej pojmenoval Janík a kol. (2013). V rámci přednášky byl představen jeden z projektů studentů zaměřený na téma zdraví.
In English
The presentation summarizes the participants with the starting points for designing and implementing preschool education. Constructivist approaches, integrated thematic teaching, individualization and a personal concept of education become the main starting points for designing and implementing children's education in kindergarten. The supporting design concept becomes the three-layer model, as named by Janík et al. (2013). As part of the lecture, one of the students' projects focused on the topic of health was presented.