Detailed Information on Publication Record
2022
Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
KOŠATKA, DavidBasic information
Original name
Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
Name in Czech
Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů
Name (in English)
THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING
Authors
Edition
30. konference ČAPV, 2022, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
virtuální realita; příprava učitelů; digitální technologie; simulace
Keywords in English
virtual reality; teacher education and training; digital technology; simulation
Tags
Reviewed
Změněno: 18/10/2022 19:47, Mgr. David Košatka
V originále
Cílem příspěvku je prezentovat přehledovou studii, která je součástí dizertační práce, zabývající se možnostmi využití virtuální reality (VR) v přípravě budoucích učitelů na pedagogických fakultách směrem k inkluzivním, interkulturním a internacionálním kompetencím. Výzkum si klade za cíl přinést nové možnosti do kurikula profesní přípravy pedagogů. Význam využití VR v přípravě učitelů spočívá v předpokladu zvyšující se kulturní, etnické, lingvistické či náboženské rozmanitosti (včetně studentu se specifickými vzdělávacími potřebami) ve školní třídě.
In English
A part of a dissertation, this review study deals with the possibilities of using virtual reality (VR) in the preparation of future teachers towards inclusive, intercultural and international competencies. The research aims to introduce new possibilities to the professional teacher education curriculum. The significance of using VR in teacher education and training lies in the assumption of increasing cultural, ethnic, linguistic or religious diversity in the classroom, including students with specific learning needs.
Links
MUNI/A/1472/2021, interní kód MU |
|