k 2022

Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů

KOŠATKA, David

Basic information

Original name

Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů

Name in Czech

Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů

Name (in English)

THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING

Authors

Edition

30. konference ČAPV, 2022, 2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

virtuální realita; příprava učitelů; digitální technologie; simulace

Keywords in English

virtual reality; teacher education and training; digital technology; simulation

Tags

Reviewed
Změněno: 18/10/2022 19:47, Mgr. David Košatka

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je prezentovat přehledovou studii, která je součástí dizertační práce, zabývající se možnostmi využití virtuální reality (VR) v přípravě budoucích učitelů na pedagogických fakultách směrem k inkluzivním, interkulturním a internacionálním kompetencím. Výzkum si klade za cíl přinést nové možnosti do kurikula profesní přípravy pedagogů. Význam využití VR v přípravě učitelů spočívá v předpokladu zvyšující se kulturní, etnické, lingvistické či náboženské rozmanitosti (včetně studentu se specifickými vzdělávacími potřebami) ve školní třídě.

In English

A part of a dissertation, this review study deals with the possibilities of using virtual reality (VR) in the preparation of future teachers towards inclusive, intercultural and international competencies. The research aims to introduce new possibilities to the professional teacher education curriculum. The significance of using VR in teacher education and training lies in the assumption of increasing cultural, ethnic, linguistic or religious diversity in the classroom, including students with specific learning needs.

Links

MUNI/A/1472/2021, interní kód MU
Name: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masaryk University