KOŠATKOVÁ, Markéta. DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA. In Česká asociace pedagogického výzkumu. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA
Název česky DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA
Název anglicky THE DISCURSIVE LEVEL OF INCLUSION IMPLEMENTATION: MEDIA ANALYSIS
Autoři KOŠATKOVÁ, Markéta.
Vydání Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky inkluze; diskurz; diskurzivní strategie; ab/normalita
Klíčová slova anglicky inclusion; discourse; discursive strategy; ab/normality
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 18. 10. 2022 16:17.
Anotace
Výzkum prezentuje diskurzivní pole implementace inkluzivních opatření v České republice v období 2021–2001. Cílem příspěvku je identifikace diskurzů a diskur- zivních strategií, které rozhodují o podobě sociální reality edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Realizovaný výzkum ilustruje jazykovou performativitu a dialektický vztah mezi médii a každodenností školy jako instituce. V příspěvku budou diskutovány konstrukce ab/normalit, které jsou utvářené a reprodukované prostřednictvím médií a zároveň mají moc podpořit sedimentaci v referenčním rámci našeho jednání.
Anotace anglicky
The research focuses on the discursive domain of implementation of inclusive educational measures in the Czech Republic between 2021-2001. The aim of the paper is to identify the discourses and discursive strategies that determine the shape of the social reality of education of pupils with special educational needs. We also illustrate the linguistic performativity and the dialectical relationship between the media and the everyday life of the school as an institution. The paper will discuss the constructions of ab/normalities that are shaped and reproduced through the media and at the same time have the power to promote sedimentation in the frame of reference of our actions.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:59