KOŠATKOVÁ, Markéta. DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA (THE DISCURSIVE LEVEL OF INCLUSION IMPLEMENTATION: MEDIA ANALYSIS). In Česká asociace pedagogického výzkumu. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA
Name in Czech DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA
Name (in English) THE DISCURSIVE LEVEL OF INCLUSION IMPLEMENTATION: MEDIA ANALYSIS
Authors KOŠATKOVÁ, Markéta.
Edition Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) inkluze; diskurz; diskurzivní strategie; ab/normalita
Keywords in English inclusion; discourse; discursive strategy; ab/normality
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Changed: 18/10/2022 16:17.
Abstract
Výzkum prezentuje diskurzivní pole implementace inkluzivních opatření v České republice v období 2021–2001. Cílem příspěvku je identifikace diskurzů a diskur- zivních strategií, které rozhodují o podobě sociální reality edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Realizovaný výzkum ilustruje jazykovou performativitu a dialektický vztah mezi médii a každodenností školy jako instituce. V příspěvku budou diskutovány konstrukce ab/normalit, které jsou utvářené a reprodukované prostřednictvím médií a zároveň mají moc podpořit sedimentaci v referenčním rámci našeho jednání.
Abstract (in English)
The research focuses on the discursive domain of implementation of inclusive educational measures in the Czech Republic between 2021-2001. The aim of the paper is to identify the discourses and discursive strategies that determine the shape of the social reality of education of pupils with special educational needs. We also illustrate the linguistic performativity and the dialectical relationship between the media and the everyday life of the school as an institution. The paper will discuss the constructions of ab/normalities that are shaped and reproduced through the media and at the same time have the power to promote sedimentation in the frame of reference of our actions.
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:44