Detailed Information on Publication Record
2022
DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA
KOŠATKOVÁ, MarkétaBasic information
Original name
DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA
Name in Czech
DISKURZIVNÍ ROVINA IMPLEMENTACE INKLUZE: MEDIÁLNÍ ANALÝZA
Name (in English)
THE DISCURSIVE LEVEL OF INCLUSION IMPLEMENTATION: MEDIA ANALYSIS
Authors
Edition
Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
inkluze; diskurz; diskurzivní strategie; ab/normalita
Keywords in English
inclusion; discourse; discursive strategy; ab/normality
Tags
Reviewed
Změněno: 18/10/2022 16:17, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
V originále
Výzkum prezentuje diskurzivní pole implementace inkluzivních opatření v České republice v období 2021–2001. Cílem příspěvku je identifikace diskurzů a diskur- zivních strategií, které rozhodují o podobě sociální reality edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Realizovaný výzkum ilustruje jazykovou performativitu a dialektický vztah mezi médii a každodenností školy jako instituce. V příspěvku budou diskutovány konstrukce ab/normalit, které jsou utvářené a reprodukované prostřednictvím médií a zároveň mají moc podpořit sedimentaci v referenčním rámci našeho jednání.
In English
The research focuses on the discursive domain of implementation of inclusive educational measures in the Czech Republic between 2021-2001. The aim of the paper is to identify the discourses and discursive strategies that determine the shape of the social reality of education of pupils with special educational needs. We also illustrate the linguistic performativity and the dialectical relationship between the media and the everyday life of the school as an institution. The paper will discuss the constructions of ab/normalities that are shaped and reproduced through the media and at the same time have the power to promote sedimentation in the frame of reference of our actions.