Detailed Information on Publication Record
2022
Recenze: Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Universum
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Recenze: Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Universum
Name (in English)
Reviewed by Fletcher-Wood, H. (2021). Responsive teaching. Universum
Authors
Edition
2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Recenze
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
recenze; responzivní výuka; evidence based přístup
Keywords in English
reviews; responsive teaching; evidence based approach
Změněno: 14/2/2023 18:30, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Harry Fletcher-Wood – původně učitel dějepisu, později pedagogický výzkumník a nyní proděkan na Ambition Institute v Londýně, což je instituce zaměřující se na zlepšení pedagogických kompetencí a postupů učitelů. V tomto ohledu je kniha logickým navázáním na jeho vlastní praxi. Cílem responzivního vzdělávání je využívat formativního hodnocení k získávání informací od studentů a taková úprava výuky, aby docházelo k maximálně efektivnímu učení.
In English
Harry Fletcher-Wood - originally a history teacher, later an educational researcher, and now Vice Dean at Ambition Institute in London, an institution dedicated to improving teaching competencies and practices of teachers. In this respect, the book is a logical extension of his own practice. The aim of responsive education is to use formative assessment to gather information from students and to modify instruction in such a way as to maximize effective learning.