r 2022

Recenze: Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Universum

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Recenze: Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Universum

Name (in English)

Reviewed by Fletcher-Wood, H. (2021). Responsive teaching. Universum

Authors

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Recenze

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

recenze; responzivní výuka; evidence based přístup

Keywords in English

reviews; responsive teaching; evidence based approach
Změněno: 14/2/2023 18:30, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Harry Fletcher-Wood – původně učitel dějepisu, později pedagogický výzkumník a nyní proděkan na Ambition Institute v Londýně, což je instituce zaměřující se na zlepšení pedagogických kompetencí a postupů učitelů. V tomto ohledu je kniha logickým navázáním na jeho vlastní praxi. Cílem responzivního vzdělávání je využívat formativního hodnocení k získávání informací od studentů a taková úprava výuky, aby docházelo k maximálně efektivnímu učení.

In English

Harry Fletcher-Wood - originally a history teacher, later an educational researcher, and now Vice Dean at Ambition Institute in London, an institution dedicated to improving teaching competencies and practices of teachers. In this respect, the book is a logical extension of his own practice. The aim of responsive education is to use formative assessment to gather information from students and to modify instruction in such a way as to maximize effective learning.