ČERNÝ, Michal. Recenze: Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Universum (Reviewed by Fletcher-Wood, H. (2021). Responsive teaching. Universum). Sociální pedagogika / Social Education. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2022, vol. 10, No 1, p. 127-130. ISSN 1805-8825.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Recenze: Fletcher-Wood, H. (2021). Responzivní výuka. Universum
Name (in English) Reviewed by Fletcher-Wood, H. (2021). Responsive teaching. Universum
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Review
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) recenze; responzivní výuka; evidence based přístup
Keywords in English reviews; responsive teaching; evidence based approach
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 14/2/2023 18:30.
Abstract
Harry Fletcher-Wood – původně učitel dějepisu, později pedagogický výzkumník a nyní proděkan na Ambition Institute v Londýně, což je instituce zaměřující se na zlepšení pedagogických kompetencí a postupů učitelů. V tomto ohledu je kniha logickým navázáním na jeho vlastní praxi. Cílem responzivního vzdělávání je využívat formativního hodnocení k získávání informací od studentů a taková úprava výuky, aby docházelo k maximálně efektivnímu učení.
Abstract (in English)
Harry Fletcher-Wood - originally a history teacher, later an educational researcher, and now Vice Dean at Ambition Institute in London, an institution dedicated to improving teaching competencies and practices of teachers. In this respect, the book is a logical extension of his own practice. The aim of responsive education is to use formative assessment to gather information from students and to modify instruction in such a way as to maximize effective learning.
PrintDisplayed: 23/8/2024 21:15