J 2022

Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt

Name (in English)

Galleryist Anna : Chatbot as an Educational Resource

Authors

ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého, 2022, 1803-537X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14210/22:00126995

Organization unit

Faculty of Arts

DOI

http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.009

Keywords (in Czech)

chatbot; případová studie; informační gramotnost; umělá inteligence; modelování dialogu

Keywords in English

chatbot; case study; information literacy; artificial intelligence; dialogue modeling

Tags

rivok

Tags

Reviewed
Změněno: 4/3/2023 16:39, Mgr. Zuzana Matulíková

Abstract

ORIG EN

V originále

Případová studie se zaměřuje na kvalitativní analýzu reflexe knihovníků (n=12) a studentů (n=17) práce s chatbotem, který je vytvořený skrze dialogové rámce. Soustředí se na to, jakým způsobem tito respondenti chápou interakci s dialogovým systémem, který nevyužívá umělou inteligenci, jak jsou ochotni přijmout narativní vlastnosti takové edukační interakce. Diskuse se soustředí jak na význam designu takových vzdělávacích objektů, tak na problémy a výzvy, které práce s nimi přináší. Případová studie pracuje s vlastním vytvořeným chatbotem – Galeristkou Annou, který je zaměřený na rozvoj kompetencí souvisejících s vyhledáváním informací o uměleckých artefaktech na internetu.

In English

The case study focuses on a qualitative analysis of the reflection of librarians (n = 12) and students (n = 17) working with the chatbot created through dialogue frames. It focuses on how these respondents understand the interaction with a dialogue system that does not use artificial intelligence, how they are willing to accept the narrative characteristics of such an educational interaction. The discussion focuses on the importance of the design of such educational objects, on the problems and challenges that work with them brings. The case study works with her own created chatbot – Galleryist Anna, which is focused on the development of competencies related to finding information about art artefacts on the Internet.
Displayed: 12/11/2024 09:22