ČERNÝ, Michal. Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt (Galleryist Anna : Chatbot as an Educational Resource). Journal of Technology and Information Education. Olomouc: Univerzita Palackého, 2022, vol. 14, No 1, p. 49-68. ISSN 1803-537X. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Galeristka Anna : Chatbot jako vzdělávací objekt
Name (in English) Galleryist Anna : Chatbot as an Educational Resource
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého, 2022, 1803-537X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00126995
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.009
Keywords (in Czech) chatbot; případová studie; informační gramotnost; umělá inteligence; modelování dialogu
Keywords in English chatbot; case study; information literacy; artificial intelligence; dialogue modeling
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 4/3/2023 16:39.
Abstract
Případová studie se zaměřuje na kvalitativní analýzu reflexe knihovníků (n=12) a studentů (n=17) práce s chatbotem, který je vytvořený skrze dialogové rámce. Soustředí se na to, jakým způsobem tito respondenti chápou interakci s dialogovým systémem, který nevyužívá umělou inteligenci, jak jsou ochotni přijmout narativní vlastnosti takové edukační interakce. Diskuse se soustředí jak na význam designu takových vzdělávacích objektů, tak na problémy a výzvy, které práce s nimi přináší. Případová studie pracuje s vlastním vytvořeným chatbotem – Galeristkou Annou, který je zaměřený na rozvoj kompetencí souvisejících s vyhledáváním informací o uměleckých artefaktech na internetu.
Abstract (in English)
The case study focuses on a qualitative analysis of the reflection of librarians (n = 12) and students (n = 17) working with the chatbot created through dialogue frames. It focuses on how these respondents understand the interaction with a dialogue system that does not use artificial intelligence, how they are willing to accept the narrative characteristics of such an educational interaction. The discussion focuses on the importance of the design of such educational objects, on the problems and challenges that work with them brings. The case study works with her own created chatbot – Galleryist Anna, which is focused on the development of competencies related to finding information about art artefacts on the Internet.
PrintDisplayed: 19/7/2024 09:40