JINDRA, Miroslav. Skupinová diskuze jako forma reflexe čtenářského zážitku: výsledky výzkumu z hodin čtení (Group discussion as a form of reflection on the reading experience: research results from reading lessons). In XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Skupinová diskuze jako forma reflexe čtenářského zážitku: výsledky výzkumu z hodin čtení
Name in Czech Skupinová diskuze jako forma reflexe čtenářského zážitku: výsledky výzkumu z hodin čtení
Name (in English) Group discussion as a form of reflection on the reading experience: research results from reading lessons
Authors JINDRA, Miroslav.
Edition XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60206 Specific literatures
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) recepce; dětský čtenář; skupinová diskuze; fenomenologický přístup; mladší školní věk
Keywords in English reception; children's reader; group discussion; phenomenological approach; younger school age
Changed by Changed by: MgA. Miroslav Jindra, Ph.D., učo 476168. Changed: 1/11/2022 19:45.
Abstract
Cílem příspěvku je nabídnout čtenáři dílčí výsledky výzkumu dětského čtenářství, a to na základě využité výzkumné metody skupinové diskuze. Výzkumné aktivity jsou součástí disertačního projektu autora příspěvku zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem. Příspěvek předkládá výsledky skupinové diskuze z hodin čtení literárního díla Lewise Carrolla "Za zrcadlem a co tam Alenka našla", provedeného u žáků třetí třídy základní školy.
Abstract (in English)
The aim of the contribution is to offer the reader partial results of research into children's reading, based on the research method of group discussion. The research activities are part of the author's dissertation project focused on the identification of a child of younger school age with literary and theatrical work. The paper presents the results of a group discussion from the lessons of reading Lewis Carroll's literary work "Through the Looking Glass and what Alice found there", conducted with third-grade elementary school students.
Links
MUNI/A/1363/2021, interní kód MUName: Jazyková a literární komunikace V. (Acronym: JLK5)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 23/8/2024 06:06