SUCHÁČEK, Petr. Nenásilná komunikace v mateřské škole (Nonviolent communication in kindergarten). 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Nenásilná komunikace v mateřské škole |
Name in Czech | Nenásilná komunikace v mateřské škole |
Name (in English) | Nonviolent communication in kindergarten |
Authors | SUCHÁČEK, Petr. |
Edition | 2022. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Presentations at conferences |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | Program konference |
Keywords (in Czech) | nenásilná komunikace, duševní zdraví, vztah mezi učiteli a žáky |
Keywords in English | nonviolent communication, mental health, relationships between teachers and pupils |
Tags | další vzdělávání pedagogických pracovníků, empatie učitele, nenásilná komunikace, vztahy ve škole |
Changed by | Changed by: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Changed: 1/11/2022 22:59. |
Abstract |
---|
Cesta k potřebám dítěte pomocí nenásilné komunikace (NVC). Mluvíme s dítětem jako s partnerem, hledáme potřeby za jeho chováním, pomáháme mu pojmenovávat emoce a vyjadřovat své potřeby slovy. Snažíme se vyslechnout jeho názor, problém, vztek… Obdobně se snažíme v nenásilné komunikaci i my dospělí vyjádřit pravdivě sebe sama a vyhnout se tak slovní manipulaci, vydírání a „násilí“, jak jsme většinou všichni zvyklí komunikovat. |
Abstract (in Czech) |
---|
Cesta k potřebám dítěte pomocí nenásilné komunikace (NVC). Mluvíme s dítětem jako s partnerem, hledáme potřeby za jeho chováním, pomáháme mu pojmenovávat emoce a vyjadřovat své potřeby slovy. Snažíme se vyslechnout jeho názor, problém, vztek… Obdobně se snažíme v nenásilné komunikaci i my dospělí vyjádřit pravdivě sebe sama a vyhnout se tak slovní manipulaci, vydírání a „násilí“, jak jsme většinou všichni zvyklí komunikovat. |
Abstract (in English) |
---|
A way to meet the child's needs through Nonviolent Communication (NVC). We talk to the child as a partner, looking for the needs behind their behaviour, helping them to name their emotions and express their needs in words. We try to listen to his/her opinion, his/her problem, his/her anger... Similarly, in Nonviolent Communication, we adults try to express ourselves truthfully and to avoid the verbal manipulation, blackmail and "violence" that we are all used to communicating. |
PrintDisplayed: 25/9/2024 11:59