ŠERÁKOVÁ, Hana and Natálie NEDOMOVÁ. Tělovýchovné chvilky jako prevence plochonoží u dětí mladšího školního věku (Movement breaks prevention of flat feet of younger school-age children). Tělesná výchova a sport mládeže. Praha: FTVS UK, 2022, vol. 88, No 5, p. 30-37. ISSN 1210-7689.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tělovýchovné chvilky jako prevence plochonoží u dětí mladšího školního věku
Name in Czech Tělovýchovné chvilky jako prevence plochonoží u dětí mladšího školního věku
Name (in English) Movement breaks prevention of flat feet of younger school-age children
Authors ŠERÁKOVÁ, Hana and Natálie NEDOMOVÁ.
Edition Tělesná výchova a sport mládeže, Praha, FTVS UK, 2022, 1210-7689.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) ploché nohy; nožní klenba; stavba nohy; prevence plochonoží; mladší školní věk; tělovýchovné chvilky
Keywords in English flat feet; foot arch; foot structure; prevention; children; movement breaks
Changed by Changed by: Mgr. Hana Šeráková, Ph.D., učo 18076. Changed: 10/11/2022 20:31.
Abstract
Článek se zaměřuje na prevenci plochonoží u dětí na 1. stupni základní školy. V teoretických východiscích je nejdříve stručně představena problematika plochonoží a následně je uvedena krátká charakteristika tělovýchovných chvilek. Na teoretickou část navazuje zásobník dvanácti námětů na cvičení a hry pro prevenci plochonoží, které lze uplatnit v rámci tělovýchovných chvilek ve výuce na 1. stupni základní školy. U každé aktivity je uveden cíl, pomůcky, organizace, provedení, případné obměny a možné využití.
Abstract (in English)
The article focuses on the prevention of flat feet of elementary school pupils. In the theoretical background, the issue of flat feet is first briefly introduced. Then follow twelve ideas for exercises and games for the prevention of flat feet, which can be applied in the framework of movement breaks in teaching at the primary school. For each activity the aim, aids, organisation and possible variations are given.
PrintDisplayed: 22/7/2024 09:27