2022
Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí
BUDÍNOVÁ, Irena a Jitka PANÁČOVÁZákladní údaje
Originální název
Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí
Název anglicky
Identification of mathematically gifted pupil in the school environment
Autoři
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka PANÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Učitel matematiky, Praha, Jednota českých matematiků a fyziků, 2022, 1210-9037
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00127253
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
nadání; podvýkonní nadaní žáci; žáci s dvojí výjimečností
Klíčová slova anglicky
gift; underachieving gifted pupils; pupils with double exceptionality
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2023 15:41, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonných žáků a žáků s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní. Článek je součástí dlouhodobého výzkumu zabývajícího se problematikou neidentifikovaných nadaných žáků.
Anglicky
The article deals with the issue of education of gifted pupils from the group of underachieving pupils and pupils with double exceptionality. It briefly summarizes theoretical knowledge about the perception of gift in the school environment and about the manifestations of students from risk groups. Two case studies illustrate how underachieving gifted pupils and pupils with double exceptionality are at risk and why they are often not identified as gifted at school. The article is part of long-term research dealing with the issue of unidentified gifted pupils.