J 2022

Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí

BUDÍNOVÁ, Irena a Jitka PANÁČOVÁ

Základní údaje

Originální název

Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí

Název anglicky

Identification of mathematically gifted pupil in the school environment

Autoři

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí) a Jitka PANÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Učitel matematiky, Praha, Jednota českých matematiků a fyziků, 2022, 1210-9037

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00127253

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

nadání; podvýkonní nadaní žáci; žáci s dvojí výjimečností

Klíčová slova anglicky

gift; underachieving gifted pupils; pupils with double exceptionality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2023 15:41, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonných žáků a žáků s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní. Článek je součástí dlouhodobého výzkumu zabývajícího se problematikou neidentifikovaných nadaných žáků.

Anglicky

The article deals with the issue of education of gifted pupils from the group of underachieving pupils and pupils with double exceptionality. It briefly summarizes theoretical knowledge about the perception of gift in the school environment and about the manifestations of students from risk groups. Two case studies illustrate how underachieving gifted pupils and pupils with double exceptionality are at risk and why they are often not identified as gifted at school. The article is part of long-term research dealing with the issue of unidentified gifted pupils.