Detailed Information on Publication Record
2022
Bariéry a podpůrné systémy pro začlenění absolventů škol s mentálním postižením a poruchou autistického spektra do běžného života.
KUBALČÍKOVÁ, Kateřina, Miloš VOTOUPAL, Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ, Gabriela VACEKOVÁ, Markéta HORÁKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Bariéry a podpůrné systémy pro začlenění absolventů škol s mentálním postižením a poruchou autistického spektra do běžného života.
Name (in English)
Barriers and support systems for the integration of graduates with intellectual disabilities and autism spectrum disorder into common life.
Authors
KUBALČÍKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miloš VOTOUPAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Markéta HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50403 Social topics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/22:00127264
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
mentální handicap; integrace; trh práce; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum
Keywords in English
intellectual disability; integration; labour market; qualitative research; quantitative research
Tags
Změněno: 25/11/2022 20:58, doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
V originále
Cílem workshopu byla prezentace a následná diskuse původních výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu zaměřeného na možnosti a bariéry integrace osob s mentálním handicapem na trh práce. Zejména v souvislosti s přechodem mladých lidí s mentálním handicapem do dospělosti.
In English
The aim of the workshop was the presentation and discussion of the qualitative and quantitative research results. The research focused on the living situation of people with mental disabilities and the barriers and support systems for their integration into the labour market. Mainly in the context of the transition of young people with mental disabilities to adulthood.