W 2022

Bariéry a podpůrné systémy pro začlenění absolventů škol s mentálním postižením a poruchou autistického spektra do běžného života.

KUBALČÍKOVÁ, Kateřina, Miloš VOTOUPAL, Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ, Gabriela VACEKOVÁ, Markéta HORÁKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Bariéry a podpůrné systémy pro začlenění absolventů škol s mentálním postižením a poruchou autistického spektra do běžného života.

Name (in English)

Barriers and support systems for the integration of graduates with intellectual disabilities and autism spectrum disorder into common life.

Authors

KUBALČÍKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Miloš VOTOUPAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Daniela JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Gabriela VACEKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Markéta HORÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50403 Social topics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/22:00127264

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

mentální handicap; integrace; trh práce; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum

Keywords in English

intellectual disability; integration; labour market; qualitative research; quantitative research

Tags

Změněno: 25/11/2022 20:58, doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem workshopu byla prezentace a následná diskuse původních výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu zaměřeného na možnosti a bariéry integrace osob s mentálním handicapem na trh práce. Zejména v souvislosti s přechodem mladých lidí s mentálním handicapem do dospělosti.

In English

The aim of the workshop was the presentation and discussion of the qualitative and quantitative research results. The research focused on the living situation of people with mental disabilities and the barriers and support systems for their integration into the labour market. Mainly in the context of the transition of young people with mental disabilities to adulthood.