Technické vzdělávání v základním školství
ŠMEJKALOVÁ, Kateřina and Jan VÁLEK. Technické vzdělávání v základním školství (Technical education in primary schools). In 15. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou. 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Technické vzdělávání v základním školství |
Name in Czech | Technické vzdělávání v základním školství |
Name (in English) | Technical education in primary schools |
Authors | ŠMEJKALOVÁ, Kateřina and Jan VÁLEK. |
Edition | 15. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, 2022. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Technické vzdělávání; rámcový vzdělávací program; technické materiály; analýza |
Keywords in English | Technical education; framework curriculum program; technical materials; analysis |
Changed by | Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 9/10/2023 18:21. |
Abstract |
---|
Autoři se zamýšlí nad analýzou rámcového vzdělávacího programu základních škol v České republice. Při analýze se zaměřují na výuku předmětů fyzika, technická výchova, informační technologie ev. informatika, které jsou základem nejen všeobecného vzdělávání, ale zejména technických oborů. Autoři opírají svá tvrzení o názory učitelů základních škol a žáků středních odborných škol s technickým zaměřením, kteří hodnotí svoji motivaci pro vzdělávání v technickém oboru. Je důležité zodpovědět otázku, zda jsou žáci v základním školství připravováni také na volbu technicky zaměřeného povolání, a zda si vytváří pozitivní vztah k technice. |
Abstract (in English) |
---|
The authors reflect on the analysis of the Framework curriculum for primary education in the Czech Republic. The analysis focuses on teaching in the educational fields of physics, technical education, information technology and computer science. These educational fields are the basis of general education, but also of technical fields. The authors base their claims on the opinions of elementary school teachers who teach students an area of education involving technical topics. It is important to answer the question whether primary school students have sufficient conditions for technology education, and whether students have a positive attitude towards technology. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1472/2021, interní kód MU | Name: Přírodovědné, technické a odborné vzdělávání na základních a středních školách |
Investor: Masaryk University |
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:10