VENGŘINOVÁ, Tereza. Přechod vysokoškolských studentů z online na kontaktní výuku (University students’ transition from online to contact teaching). In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přechod vysokoškolských studentů z online na kontaktní výuku
Name in Czech Přechod vysokoškolských studentů z online na kontaktní výuku
Name (in English) University students’ transition from online to contact teaching
Authors VENGŘINOVÁ, Tereza.
Edition Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022. 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-280-0090-5
Keywords (in Czech) integrace; online výuka; vysokoškolské studium; studenti
Keywords in English integration; online education; higher education; students
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Vengřinová, učo 427800. Changed: 12/12/2022 13:31.
Abstract
V rámci příspěvku bude reflektován přechod z online na kontaktní výuku u vysokoškolských studentů. Studenti, kteří nastoupili do svého prvního studia v akademickém roce 2020/2021 se integrovali do studia online. Takovéto studi- um má řadu výhod, ale také jednu podstatnou nevýhodu a to, že studenti nemo- hou navštěvovat budovy univerzity a nemohou osobně komunikovat s vrstevníky ani vyučujícími. Čimž byl jejich proces integrace ovlivněn. Jejich třetí semestr probíhal prezenčně a oni tak mohli vstoupit do budov univerzity a potkávat ty, které do té doby viděli jen na obrazovkách svých notebooků.
Abstract (in English)
The paper will reflect the transition from online to contact teaching for univer- sity students. Students who started their first studies in the academic year 2020/2021 integrated into their studies online. While online studying has several advantages, one significant disadvantage is that students cannot visit university buildings and cannot communicate in person with peers and teachers. This influenced their integration process. Their third semester was in-personal- lowing them to enter the university buildings and meet those they had only seen on their laptop screens.
Links
MUNI/A/1464/2021, interní kód MUName: Přechod studentů první generace z online do kontaktní výuky na vysoké škole
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 29/7/2024 01:16