ČERNÝ, Michal, Kristýna KALMÁROVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ, Monika MARTONOVÁ, Jan VOKŘÁL, Jan ŠTĚPÁNEK and Petr ŠKYŘÍK. Design interaktivního multimediálního příběhu jako aplikace kurátorského přístupu k edukaci (Designing an Interactive Multimedia Story as an Application of a Curatorial Approach to Education). In X. Národní seminář informačního vzdělávání, 23.–24. 5. 2022, Brno. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Design interaktivního multimediálního příběhu jako aplikace kurátorského přístupu k edukaci
Name (in English) Designing an Interactive Multimedia Story as an Application of a Curatorial Approach to Education
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kristýna KALMÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Monika MARTONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan VOKŘÁL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan ŠTĚPÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr ŠKYŘÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition X. Národní seminář informačního vzdělávání, 23.–24. 5. 2022, Brno, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00127540
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) interaktivní příběh; digitalizované kulturní dědictví; digitální vzdělávací zdroje; digitální kurátorství
Keywords in English interactive story; digitized cultural heritage; digital educational resources; digital curation
Tags digitální vzdělávání, Humanitní vědy dokořán, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 30/3/2023 16:41.
Abstract
Příspěvek na konkrétním příkladu demonstruje kurátorský přístup opírající se o digitalizované kulturní dědictví zaměřený na tvorbu vzdělávacích objektů. Analyzuje jednotlivé kroky, které musí kurátor (knihovník či učitel) učinit pro to, aby mohl vytvořit edukačně funkční nelineární multimediální příběh. Ve svých východiscích se příspěvek opírá o metody designového přístupu a o konstruktivistická východiska.
Abstract (in English)
The contribution demonstrates a curatorial approach focused on the role of digitized cultural heritage in the creation of digital educational resources. It analyzes the individual steps that a curator (librarian or teacher) must take in order to create an educationally valuable non-linear multimedia story. The contribution relies on design approach and principles of constructivist education.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MUName: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:27