KALMÁROVÁ, Kristýna. Exploring a Potential of Digital Role-Playing for Development of Social and Cultural Values. In EJEA International Conference 2022, November 24th – 25th, 2022 (ONLINE). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Exploring a Potential of Digital Role-Playing for Development of Social and Cultural Values
Name in Czech Potenciál digitálního role-playingu pro rozvoj sociálních a kulturních hodnot
Authors KALMÁROVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition EJEA International Conference 2022, November 24th – 25th, 2022 (ONLINE), 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00127542
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) role-playing; digitální vzdělávání; hodnotové vzdělávání
Keywords in English role-playing; digital education; values-based education
Tags digitální vzdělávání, hodnotové vzdělávání, Humanitní vědy dokořán, rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 5/3/2023 15:23.
Abstract
Role-playing is a form of didactic game which helps students to apply knowledge and skills effectively in new contexts without leaving the safe environment of the classroom. However, it has been confirmed that using role-playing also helped students to form positive values (such as empathy, openness to multiple viewpoints, etc.). This contribution aims to present results of a joint study of the Masaryk University in Brno and the Moravian Library which focused on examining impact of interactive digital stories on values and attitudes of high school students.
Abstract (in Czech)
Role-playing je forma didaktické hry, která pomáhá studentům efektivně aplikovat znalosti a dovednosti v nových kontextech, aniž by byli nuceni opustit bezpečné prostředí třídy. Potvrzuje se však, že role-playing pomáhá také s rozvojem pozitivních hodnot (jako je empatie, otevřenost novým úhlům pohledu apod.). Cílem tohoto příspěvku je představit výsledky společné studie Masarykovy univerzity a Moravské zemské knihovny, která se zaměřila na zkoumání vlivu interaktivních digitálních příběhů na hodnoty a postoje žáků středních škol.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MUName: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 24/6/2024 20:49