BRÜCKNEROVÁ, Karla. Jak univerzity podporují současnou proměnu vzdělávání? Pohled studentů učitelských programů (How are universities supporting the current transformation of education? The view of students in teacher training programs.). In Education for Society. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak univerzity podporují současnou proměnu vzdělávání? Pohled studentů učitelských programů
Name (in English) How are universities supporting the current transformation of education? The view of students in teacher training programs.
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Edition Education for Society, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) vysokoškolské vzdělávání; pedagogické obory; nerovnosti ve vzdělávání; vnímání studia studenty
Keywords in English higher education; pedagogical disciplines; inequalities in education; student perceptions of study
Changed by Changed by: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., učo 29481. Changed: 13/1/2023 12:45.
Abstract
České základní a střední školství prožívá unikátní období. Za to, jak současnost využijeme pro zkvalitnění vzdělávání v naší zemi, nesou odpovědnost i univerzity připravující učitele. Jak univerzity tuto svoji úlohu naplňují? Dílčí odpověď nám mohou nabídnout samotní studenti učitelských programů. Kvalitativní data z rozhovorů se studenty učitelství budeme konfrontovat s aktuální strategií vzdělávací politiky. Tento postup umožní formulovat konkrétní podněty pro učitelská studia současnosti.
Abstract (in English)
Czech primary and secondary schools are going through a challenging period. Universities preparing teachers are responsible for how we use the present to improve the quality of education in our country. Students in teacher education programs can offer a partial answer to how universities are fulfilling their role. We will confront qualitative data from interviews with teacher education program students with current educational policy. This approach will allow us to formulate concrete suggestions for teacher studies today.
PrintDisplayed: 28/7/2024 23:23