Detailed Information on Publication Record
2022
Jak univerzity podporují současnou proměnu vzdělávání? Pohled studentů učitelských programů
BRÜCKNEROVÁ, KarlaBasic information
Original name
Jak univerzity podporují současnou proměnu vzdělávání? Pohled studentů učitelských programů
Name (in English)
How are universities supporting the current transformation of education? The view of students in teacher training programs.
Authors
Edition
Education for Society, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vysokoškolské vzdělávání; pedagogické obory; nerovnosti ve vzdělávání; vnímání studia studenty
Keywords in English
higher education; pedagogical disciplines; inequalities in education; student perceptions of study
Změněno: 13/1/2023 12:45, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
V originále
České základní a střední školství prožívá unikátní období. Za to, jak současnost využijeme pro zkvalitnění vzdělávání v naší zemi, nesou odpovědnost i univerzity připravující učitele. Jak univerzity tuto svoji úlohu naplňují? Dílčí odpověď nám mohou nabídnout samotní studenti učitelských programů. Kvalitativní data z rozhovorů se studenty učitelství budeme konfrontovat s aktuální strategií vzdělávací politiky. Tento postup umožní formulovat konkrétní podněty pro učitelská studia současnosti.
In English
Czech primary and secondary schools are going through a challenging period. Universities preparing teachers are responsible for how we use the present to improve the quality of education in our country. Students in teacher education programs can offer a partial answer to how universities are fulfilling their role. We will confront qualitative data from interviews with teacher education program students with current educational policy. This approach will allow us to formulate concrete suggestions for teacher studies today.