p 2022

Jak univerzity podporují současnou proměnu vzdělávání? Pohled studentů učitelských programů

BRÜCKNEROVÁ, Karla

Basic information

Original name

Jak univerzity podporují současnou proměnu vzdělávání? Pohled studentů učitelských programů

Name (in English)

How are universities supporting the current transformation of education? The view of students in teacher training programs.

Edition

Education for Society, 2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vysokoškolské vzdělávání; pedagogické obory; nerovnosti ve vzdělávání; vnímání studia studenty

Keywords in English

higher education; pedagogical disciplines; inequalities in education; student perceptions of study
Změněno: 13/1/2023 12:45, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.

Abstract

V originále

České základní a střední školství prožívá unikátní období. Za to, jak současnost využijeme pro zkvalitnění vzdělávání v naší zemi, nesou odpovědnost i univerzity připravující učitele. Jak univerzity tuto svoji úlohu naplňují? Dílčí odpověď nám mohou nabídnout samotní studenti učitelských programů. Kvalitativní data z rozhovorů se studenty učitelství budeme konfrontovat s aktuální strategií vzdělávací politiky. Tento postup umožní formulovat konkrétní podněty pro učitelská studia současnosti.

In English

Czech primary and secondary schools are going through a challenging period. Universities preparing teachers are responsible for how we use the present to improve the quality of education in our country. Students in teacher education programs can offer a partial answer to how universities are fulfilling their role. We will confront qualitative data from interviews with teacher education program students with current educational policy. This approach will allow us to formulate concrete suggestions for teacher studies today.