BRÜCKNEROVÁ, Karla. Support of Self-Regulated Learning in Blended Courses. In IARTEM Conference, April 6-8, 2022, Florence. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Support of Self-Regulated Learning in Blended Courses
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition IARTEM Conference, April 6-8, 2022, Florence, 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00129269
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English LMS; self-regulated learning; blended learning
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D., učo 217393. Changed: 19/3/2023 21:57.
Abstract
LMS are very flexible systems that allow various teaching approaches, which leads to considerable variations in student learning processes (Gaševićetal, 2016). Therefore, understanding the data about self-regulated learning (SRL) within blended courses in LMS is conditioned by the categorization of blended courses based on the level of SRL support they provide. This contribution aims to offer a research-based tool for categorizing blended courses, which might serve as a research tool for analysis of SRL within blended courses and as a diagnostic tool for blended courses improvement.
Abstract (in Czech)
LMS jsou velmi flexibilní systémy umožňující rozmanité přístupy k výuce, což vede ke značným rozdílům v procesech učení studentů (Gaševićetal, 2016). Proto je porozumění údajům o seberegulovaném učení (SRL) v rámci smíšených kurzů v LMS podmíněno kategorizací smíšených kurzů na základě úrovně podpory SRL, kterou poskytují. Cílem tohoto příspěvku je nabídnout výzkumný nástroj pro kategorizaci blended kurzů, který by mohl sloužit jako výzkumný nástroj pro analýzu SRL v rámci blended kurzů i jako diagnostický nástroj pro zlepšení blended kurzů. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Links
GA21-08218S, research and development projectName: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
Investor: Czech Science Foundation, Multimodal learning analytics to study self-regulated learning processes within learning management systems
PrintDisplayed: 28/7/2024 23:23