k
2022
Support of Self-Regulated Learning in Blended Courses
BRÜCKNEROVÁ, Karla
Basic information
Original name
Support of Self-Regulated Learning in Blended Courses
Edition
IARTEM Conference, April 6-8, 2022, Florence, 2022
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/22:00129269
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
LMS; self-regulated learning; blended learning
V originále
LMS are very flexible systems that allow various teaching approaches, which leads to considerable variations in student learning processes (Gaševićetal, 2016). Therefore, understanding the data about self-regulated learning (SRL) within blended courses in LMS is conditioned by the categorization of blended courses based on the level of SRL support they provide. This contribution aims to offer a research-based tool for categorizing blended courses, which might serve as a research tool for analysis of SRL within blended courses and as a diagnostic tool for blended courses improvement.
In Czech
LMS jsou velmi flexibilní systémy umožňující rozmanité přístupy k výuce, což vede ke značným rozdílům v procesech učení studentů (Gaševićetal, 2016). Proto je porozumění údajům o seberegulovaném učení (SRL) v rámci smíšených kurzů v LMS podmíněno kategorizací smíšených kurzů na základě úrovně podpory SRL, kterou poskytují. Cílem tohoto příspěvku je nabídnout výzkumný nástroj pro kategorizaci blended kurzů, který by mohl sloužit jako výzkumný nástroj pro analýzu SRL v rámci blended kurzů i jako diagnostický nástroj pro zlepšení blended kurzů. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Links
GA21-08218S, research and development project | Name: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky | Investor: Czech Science Foundation, Multimodal learning analytics to study self-regulated learning processes within learning management systems |
|
Displayed: 10/11/2024 09:45