k 2022

Support of Self-Regulated Learning in Blended Courses

BRÜCKNEROVÁ, Karla

Basic information

Original name

Support of Self-Regulated Learning in Blended Courses

Authors

BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

IARTEM Conference, April 6-8, 2022, Florence, 2022

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/22:00129269

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

LMS; self-regulated learning; blended learning

Tags

Změněno: 19/3/2023 21:57, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Abstract

V originále

LMS are very flexible systems that allow various teaching approaches, which leads to considerable variations in student learning processes (Gaševićetal, 2016). Therefore, understanding the data about self-regulated learning (SRL) within blended courses in LMS is conditioned by the categorization of blended courses based on the level of SRL support they provide. This contribution aims to offer a research-based tool for categorizing blended courses, which might serve as a research tool for analysis of SRL within blended courses and as a diagnostic tool for blended courses improvement.

In Czech

LMS jsou velmi flexibilní systémy umožňující rozmanité přístupy k výuce, což vede ke značným rozdílům v procesech učení studentů (Gaševićetal, 2016). Proto je porozumění údajům o seberegulovaném učení (SRL) v rámci smíšených kurzů v LMS podmíněno kategorizací smíšených kurzů na základě úrovně podpory SRL, kterou poskytují. Cílem tohoto příspěvku je nabídnout výzkumný nástroj pro kategorizaci blended kurzů, který by mohl sloužit jako výzkumný nástroj pro analýzu SRL v rámci blended kurzů i jako diagnostický nástroj pro zlepšení blended kurzů. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Links

GA21-08218S, research and development project
Name: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
Investor: Czech Science Foundation, Multimodal learning analytics to study self-regulated learning processes within learning management systems