p 2022

Planning mindfully mixed methods research in the doctoral project. Choices and challenges.

BRÜCKNEROVÁ, Karla

Basic information

Original name

Planning mindfully mixed methods research in the doctoral project. Choices and challenges.

Name in Czech

Uvědomělé plánování smíšeného výzkumného designu v rámci doktorského projektu. Volby a výzvy.

Edition

Educational Policy Making and Research Pathway, Forlipsi, University of Florence, 2022

Other information

Language

English

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

mix methods research; sequential explanatory design; sequential exploratoryory design

Keywords in English

smíšený výzkumný design; sekvenční explorační design; sekvenční explorační design
Změněno: 13/1/2023 13:06, Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.

Abstract

V originále

A conscious choice of research design is crucial to the success of a Ph.D. project. Despite this, students often choose a mixed research design without having relevant knowledge of the different approaches within a mixed research approach and being aware of the advantages and risks of these approaches. The presentation, therefore, gives an overview of mixed methods research types and names the strengths and limitations of each if used in a Ph.D. project.

In Czech

Uvědomělá volba designu je pro úspěch doktorského projektu klíčová. Navzdory tomu, studenti často volí smíšený výzkumný design, aniž by měli relevantní znalosti o jednotlivých přístupech v rámci smíšeného výzkumného přístupu a byli si vědomi předností a rizik, které tyto přístupy obnášejí. Přednáška se proto zaměřuje na přehled typů smíšeného designu a pojmenovává přednosti a limity každého z nich pakliže je užijeme v rámci doktorského projektu.