Detailed Information on Publication Record
2019
„Romersk Katolsk svartmetall“ : Reverorum ib Malacht a římský katolicismus mezi transgresivním subkulturním kapitálem a esoterickou exotickou jinakostí
MOKRÝ, MatoušBasic information
Original name
„Romersk Katolsk svartmetall“ : Reverorum ib Malacht a římský katolicismus mezi transgresivním subkulturním kapitálem a esoterickou exotickou jinakostí
Name in Czech
„Romersk Katolsk svartmetall“ : Reverorum ib Malacht a římský katolicismus mezi transgresivním subkulturním kapitálem a esoterickou exotickou jinakostí
Name (in English)
„Romersk Katolsk svartmetall“ : Reverorum ib Malacht and Roman Catholicism between the Transgressive Subcultural Capital and Esoteric Exotic Otherness
Authors
Edition
Metal, okultura, umění, 6. června, 2019, Brno, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2019
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Keywords (in Czech)
Reverorum ib Malacht;; black metal; Západní esoterismus; transgrese
Keywords in English
Reverorum ib Malacht; black metal music; Western esotericism; transgression
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 1/3/2023 17:44, Mgr. Ivona Vrzalová
V originále
Přestože odpor vůči křesťanství (především vůči jeho institucionálním variantám) je široce sdíleným étosem celé extrémní metalové scény, black metal antikřesťanství a povýšil na jeden z centrálních prvků své identity, jenž přetrvává i v tzv. „rituálním black metalu,“ specifickém subžánru charakteristickém systematickým využíváním esoterických prvků, aktivní účastí na esoterické scéně a pojímáním hudby coby jisté formy duchovní praxe. Na scéně rituálního black metalu však dnes překvapivě působí i Karl Emil Lundin a Karl Axel Mikael Ignatius Mårtensson, kteří v letech 2008–2009 konvertovali k římskému katolicismu a kteří ve svém hudebním projektu Reverorum ib Malacht vyjadřují katolické myšlenky. Jak bude v příspěvku ukázáno, nepravděpodobný úspěch projektu na scéně spočívá v tom, že Reverorum ib Malacht dokázal katolicismus prezentovat jako exotickou a tajemnou duchovní tradici (potenciálně atraktivní pro okultisty) a proměnit ho ve zdroj transgresivního subkulturního kapitálu.
In Czech
Přestože odpor vůči křesťanství (především vůči jeho institucionálním variantám) je široce sdíleným étosem celé extrémní metalové scény, black metal antikřesťanství a povýšil na jeden z centrálních prvků své identity, jenž přetrvává i v tzv. „rituálním black metalu,“ specifickém subžánru charakteristickém systematickým využíváním esoterických prvků, aktivní účastí na esoterické scéně a pojímáním hudby coby jisté formy duchovní praxe. Na scéně rituálního black metalu však dnes překvapivě působí i Karl Emil Lundin a Karl Axel Mikael Ignatius Mårtensson, kteří v letech 2008–2009 konvertovali k římskému katolicismu a kteří ve svém hudebním projektu Reverorum ib Malacht vyjadřují katolické myšlenky. Jak bude v příspěvku ukázáno, nepravděpodobný úspěch projektu na scéně spočívá v tom, že Reverorum ib Malacht dokázal katolicismus prezentovat jako exotickou a tajemnou duchovní tradici (potenciálně atraktivní pro okultisty) a proměnit ho ve zdroj transgresivního subkulturního kapitálu.
In English
Although opposition to Christianity (especially to its institutional variants) is a widely shared ethos of the entire extreme metal scene, black metal has elevated anti-Christianity to one of the central elements of its identity, which persists even in so-called "ritual black metal," a specific subgenre characterized by the systematic use esoteric elements, active participation in the esoteric scene and understanding music as a certain form of spiritual practice. However, Karl Emil Lundin and Karl Axel Mikael Ignatius Mårtensson, who converted to Roman Catholicism in 2008-2009 and who express Catholic ideas in their music project Reverorum ib Malacht, are also, surprisingly, active in the scene of ritual black metal. As the paper will show, the unlikely success of the project in the scene is that Reverorum ib Malacht was able to present Catholicism as an exotic and mysterious spiritual tradition (potentially attractive to occultists) and turn it into a source of transgressive subcultural capital.