Detailed Information on Publication Record
2020
„Záblesk na severní obloze“ : Black metal coby vzpoura proti liberální společnosti v díle esoterika Sebastiána Jahiče
MOKRÝ, MatoušBasic information
Original name
„Záblesk na severní obloze“ : Black metal coby vzpoura proti liberální společnosti v díle esoterika Sebastiána Jahiče
Name in Czech
„Záblesk na severní obloze“ : Black metal coby vzpoura proti liberální společnosti v díle esoterika Sebastiána Jahiče
Name (in English)
"Blaze in the Northern Sky" : Black Metal as a Revolt against Liberal Society in the writings of the Esotericist Sebastián Jahič
Authors
Edition
Metal made in Česko(a)Slovensko : IV. česká odborná konference o metalu, 23. září, 2020, online, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2020
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Keywords (in Czech)
Sebastián Jahič, black metal, tradicionalismus, Theléma, západní esoterismus, radikálně pravicová politika
Keywords in English
Sebastián Jahič, black metal music, Traditionalism, Thelema, Western esotericism, radical right-wing politics
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 1/3/2023 17:43, Mgr. Ivona Vrzalová
V originále
Blackmetalové hojné nakládání s temnou okultní symbolikou, pohanskými a válečnickými motivy, romantismem zaměřeným na temné stránky přírody a člověka, stejně tak jako pálení kostelů a z toho vyplývající mediální viditelnost z této hudební scény udělaly známý prostor obývaný diskurzy a symboly, jež byly a jsou přítomné i u různých představitelů (především temných) esoterických alternativních religiozit, a esoteričtí aktéři tak mohli a mohou tento rezervoár symbolů a praktik využít k propagaci vlastních názorů jak uvnitř scény, tak vně ní. Tento hudební směr je v současnosti reflektován i v textech tradicionalistického a thelémitského slovenského autora Sebastiána Jahiče, jenž se pomalu ale jistě stává jedním z důležitých hlasů české a slovenské esoterické a magické scény. Cílem tohoto příspěvku je tak pokusit se shrnout hlavní body Jahičova myšlení o black metalu a zasadit black metal do širšího kontextu jeho duchovních a společenských názorů odmítajících současnou liberální společnost.
In Czech
Blackmetalové hojné nakládání s temnou okultní symbolikou, pohanskými a válečnickými motivy, romantismem zaměřeným na temné stránky přírody a člověka, stejně tak jako pálení kostelů a z toho vyplývající mediální viditelnost z této hudební scény udělaly známý prostor obývaný diskurzy a symboly, jež byly a jsou přítomné i u různých představitelů (především temných) esoterických alternativních religiozit, a esoteričtí aktéři tak mohli a mohou tento rezervoár symbolů a praktik využít k propagaci vlastních názorů jak uvnitř scény, tak vně ní. Tento hudební směr je v současnosti reflektován i v textech tradicionalistického a thelémitského slovenského autora Sebastiána Jahiče, jenž se pomalu ale jistě stává jedním z důležitých hlasů české a slovenské esoterické a magické scény. Cílem tohoto příspěvku je tak pokusit se shrnout hlavní body Jahičova myšlení o black metalu a zasadit black metal do širšího kontextu jeho duchovních a společenských názorů odmítajících současnou liberální společnost.
In English
Black metal's abundant use of dark occult symbolism, pagan and warrior motifs, romanticism focused on the dark sides of nature and man, as well as the burning of churches and the resulting media visibility has made this music scene a familiar space inhabited by discourses and symbols that were and are present also in the various representatives of (mainly dark) esoteric alternative religiosity, and esoteric actors could and can use this reservoir of symbols and practices to promote their own views both inside and outside the scene. This musical trend is currently also reflected in the texts of the Traditionalist and Thelemite Slovak author Sebastián Jahič, who is slowly but surely becoming one of the important voices of the Czech and Slovak esoteric and magical scene. The aim of this paper is to try to summarize the main points of Jahič's thinking about black metal and to place black metal in the wider context of his spiritual and social views rejecting the contemporary liberal society.