Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2243153, author = {Šalounová, Kateřina}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {Dance pedagogy; physicality; dance body; self-concept; dance as a tool of pedagogy; types of bodies; aesthetics}, language = {cze}, journal = {Taneční aktuality: Speciální vydání 2022. Proměny těla v tanci}, title = {Tělo pedagoga v kontextu tanečního vzdělání/The Teacher´s Body in the Context of Dance Education}, url = {https://www.tanecniaktuality.cz/stitky/specialni-vydani-2022}, volume = {2022}, year = {2022} }
TY - JFULL ID - 2243153 AU - Šalounová, Kateřina PY - 2022 TI - Tělo pedagoga v kontextu tanečního vzdělání/The Teacher´s Body in the Context of Dance Education JF - Taneční aktuality: Speciální vydání 2022. Proměny těla v tanci VL - 2022 IS - 1 SP - 64-77 EP - 64-77 PB - Taneční aktuality o.p.s. KW - Dance pedagogy KW - physicality KW - dance body KW - self-concept KW - dance as a tool of pedagogy KW - types of bodies KW - aesthetics UR - https://www.tanecniaktuality.cz/stitky/specialni-vydani-2022 N2 - Taneční pedagogové konzervatoří, základních a vysokých uměleckých škol či soukromých tanečních studií tvoří specifickou profesní skupinu, která se profilově zaměřuje na velmi okrajový obor naší společnosti, jakým je tanec, ať už na amatérské, či na profesionální úrovni. Přitom je tato množina jako celek heterogenní a snad by se dalo říci, že co taneční pedagog, to jiný přístup, jiné komunikační strategie, jiné motivační nástroje, individuální profesní a osobní historie, zaměření na jiné taneční techniky, zacílení na jiné věkové skupiny žáků či studentů. Spojuje je ovšem jejich tělo, které bylo léta formováno tanečními tréninky, má vypěstovanou svébytnou pohybovou paměť, a potom také záměrná či nezáměrná volba pedagogického přístupu, jakéhosi pedagogického mixu, jenž se v čase pochopitelně proměňuje a je závislý na nejrůznějších okolnostech. Například i na tom, zda má daný pedagog nějaké pedagogické vzdělání nebo jestli má vlastní děti. Tento článek si klade za cíl otevřít v českém prostředí doposud nedostatečně reflektovaná témata, která se skrze tělo v oblasti hranic taneční pedagogiky a estetické výchovy a dalších příbuzných oborů otevírají, a současně poukázat na tanec jako na univerzální pedagogický nástroj. Bude nastíněn jeho potenciál skrze typologii těl, jež se pokouší mapovat vztah tanečního pedagoga k obsahu kurikula taneční pedagogiky skrze médium těla. ER -
ŠALOUNOVÁ, Kateřina. Tělo pedagoga v kontextu tanečního vzdělání/The Teacher´s Body in the Context of Dance Education. \textit{Taneční aktuality: Speciální vydání 2022. Proměny těla v tanci}. Praha: Taneční aktuality o.p.s., 2022, roč.~2022, č.~1, s.~64-77, 151 s.
|