D 2022

Využití aplikace Socrative při práci s autentickou lékařskou dokumentací. Příspěvek k tématu aktivizace studentů v hodinách lékařské terminologie

ŠVANDA, Libor

Basic information

Original name

Využití aplikace Socrative při práci s autentickou lékařskou dokumentací. Příspěvek k tématu aktivizace studentů v hodinách lékařské terminologie

Name (in English)

Using the Socrative App for Teaching Medical Terminology through Analyzing Medical Records. How to Ecourage Students to Play an Active Part in Class

Authors

Edition

Praha, Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR na 1. LF UK dne 16. 9. 2019, p. 58-65, 8 pp. 2022

Publisher

Ústav dějin lékařství a cizích jazyků, 1. LF UK

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60202 Specific languages

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Language Centre

ISBN

978-80-11-01659-3

Keywords (in Czech)

aplikace Socrative, inovace ve vzdělávání, jazyková výuka, lékařská terminologie

Keywords in English

Socrative App, teaching innovation, language learning, medical terminology

Tags

Reviewed
Změněno: 3/1/2023 10:55, Mgr. Libor Švanda, Ph.D.

Abstract

V originále

Používání moderních technologií a mobilních zařízení pozvolna proniká také do oblasti výuky lékařské terminologie. Aplikace Socrative představuje jeden z nástrojů, který má potenciál vtáhnout studenty do dění ve třídě. S jeho pomocí může učitel zapojit do diskuze nebo jiné aktivity všechny studenty a účinně vzbudit zájem i u těch, kteří při tradičním způsobu výuky zůstávali pasivní. Jeho hlavní výhodou je okamžitá zpětná vazba, kdy učitel sleduje postup studentů při řešení úkolů, na jejich odpovědi může ihned reagovat, pokládat doplňující otázky a moderovat diskuzi mezi studenty.

In English

Even the teaching of medical terminology is gradually integrating modern technologies and mobile devices. The use of tools such as the Socrative App increases students’ class participation, interaction, and engagement. It encourages them to join in discussions or other activities, and piques the interest of those who usually remain passive during traditional class work. The main advantage is the instant in-class feedback provided by the Socrative App: the teacher’s online monitoring of their students’s progress during the activity allows for immediate commentary, including asking additional questions and moderating discussion among students.