Detailed Information on Publication Record
2022
Využití aplikace Socrative při práci s autentickou lékařskou dokumentací. Příspěvek k tématu aktivizace studentů v hodinách lékařské terminologie
ŠVANDA, LiborBasic information
Original name
Využití aplikace Socrative při práci s autentickou lékařskou dokumentací. Příspěvek k tématu aktivizace studentů v hodinách lékařské terminologie
Name (in English)
Using the Socrative App for Teaching Medical Terminology through Analyzing Medical Records. How to Ecourage Students to Play an Active Part in Class
Authors
Edition
Praha, Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR na 1. LF UK dne 16. 9. 2019, p. 58-65, 8 pp. 2022
Publisher
Ústav dějin lékařství a cizích jazyků, 1. LF UK
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Language Centre
ISBN
978-80-11-01659-3
Keywords (in Czech)
aplikace Socrative, inovace ve vzdělávání, jazyková výuka, lékařská terminologie
Keywords in English
Socrative App, teaching innovation, language learning, medical terminology
Tags
Reviewed
Změněno: 3/1/2023 10:55, Mgr. Libor Švanda, Ph.D.
V originále
Používání moderních technologií a mobilních zařízení pozvolna proniká také do oblasti výuky lékařské terminologie. Aplikace Socrative představuje jeden z nástrojů, který má potenciál vtáhnout studenty do dění ve třídě. S jeho pomocí může učitel zapojit do diskuze nebo jiné aktivity všechny studenty a účinně vzbudit zájem i u těch, kteří při tradičním způsobu výuky zůstávali pasivní. Jeho hlavní výhodou je okamžitá zpětná vazba, kdy učitel sleduje postup studentů při řešení úkolů, na jejich odpovědi může ihned reagovat, pokládat doplňující otázky a moderovat diskuzi mezi studenty.
In English
Even the teaching of medical terminology is gradually integrating modern technologies and mobile devices. The use of tools such as the Socrative App increases students’ class participation, interaction, and engagement. It encourages them to join in discussions or other activities, and piques the interest of those who usually remain passive during traditional class work. The main advantage is the instant in-class feedback provided by the Socrative App: the teacher’s online monitoring of their students’s progress during the activity allows for immediate commentary, including asking additional questions and moderating discussion among students.