M 2022

AI & CREATIVITY. Mohou být stroje kreativní?

HORÁKOVÁ, Jana

Basic information

Original name

AI & CREATIVITY. Mohou být stroje kreativní?

Name (in English)

AI & CREATIVITY. Can Machines be Creative?

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání konference

Field of Study

60405 Studies on Film, Radio and Television

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

umělá inteligence; umění; kreativita

Keywords in English

artificial intelligence; art; creativity

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/1/2023 11:29, doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Abstract

V originále

V poslední době zažíváme horké léto umělé inteligence díky boomu kreativity podníceného rozšířením chytrých aplikací na generování obrazu, zvuku a textu. Jaké typy autorství, tvůrčích strategií a přístupů publika tato nejnovější forma umělého umění ustavuje? Na sympoziu zazní příspěvky hledající odpovědi na uvedené otázky skrze praktické experimenty a jejich analýzu. Sympozium pořádá CAAR – Center for Artificial Art Research při Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity.

In English

We've been having a hot summer of artificial intelligence lately, thanks to a creativity boom fueled by the proliferation of smart applications for image, sound, and text generation. What types of authorship, creative strategies, and audience approaches does this latest art form establish? The symposium will feature contributions seeking answers to the above questions through practical experiments and their analysis. The symposium is organized by CAAR – Center for Artificial Art Research at the Department of Musicology of the Masaryk University, Faculty of Arts.

Links

MUNI/A/1055/2021, interní kód MU
Name: Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti
Investor: Masaryk University