HORÁKOVÁ, Jana. AI & CREATIVITY. Mohou být stroje kreativní? (AI & CREATIVITY. Can Machines be Creative?). 2022. Available from: https://dx.doi.org/16112022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name AI & CREATIVITY. Mohou být stroje kreativní?
Name (in English) AI & CREATIVITY. Can Machines be Creative?
Authors HORÁKOVÁ, Jana.
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 60405 Studies on Film, Radio and Television
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Program symposia.
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/16112022
Keywords (in Czech) umělá inteligence; umění; kreativita
Keywords in English artificial intelligence; art; creativity
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D., učo 14870. Changed: 4/1/2023 11:29.
Abstract
V poslední době zažíváme horké léto umělé inteligence díky boomu kreativity podníceného rozšířením chytrých aplikací na generování obrazu, zvuku a textu. Jaké typy autorství, tvůrčích strategií a přístupů publika tato nejnovější forma umělého umění ustavuje? Na sympoziu zazní příspěvky hledající odpovědi na uvedené otázky skrze praktické experimenty a jejich analýzu. Sympozium pořádá CAAR – Center for Artificial Art Research při Ústavu hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
We've been having a hot summer of artificial intelligence lately, thanks to a creativity boom fueled by the proliferation of smart applications for image, sound, and text generation. What types of authorship, creative strategies, and audience approaches does this latest art form establish? The symposium will feature contributions seeking answers to the above questions through practical experiments and their analysis. The symposium is organized by CAAR – Center for Artificial Art Research at the Department of Musicology of the Masaryk University, Faculty of Arts.
Links
MUNI/A/1055/2021, interní kód MUName: Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 2/6/2024 00:16