ŘÁNKOVÁ, Terezie. Umění do lavic? Prvky tradiční lidové kultury jako součást vzdělávacího kurikula (Art in the classroom? Elements of traditional folk culture as part of the curriculum). 2022nd ed. Strážnice: Národní ústav lidové kultury, 2022, 2 pp. NÁRODOPISNÁ REVUE 2/2022, ročník XXXII. ISSN 0862-8351.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Umění do lavic? Prvky tradiční lidové kultury jako součást vzdělávacího kurikula
Name (in English) Art in the classroom? Elements of traditional folk culture as part of the curriculum
Authors ŘÁNKOVÁ, Terezie.
Edition 2022. vyd. Strážnice, 2 pp. NÁRODOPISNÁ REVUE 2/2022, ročník XXXII, 2022.
Publisher Národní ústav lidové kultury
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50404 Antropology, ethnology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Národopisná revue 2/2022
Organization unit Faculty of Arts
ISSN 0862-8351
Keywords (in Czech) Formální vzdělávání; umělecké vzdělávání; vzdělávací kurikulum
Keywords in English Formal education; Arts education; Educational curriculum
Tags Zpráva z konference
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Eva Chovancová, učo 112294. Changed: 12/1/2023 07:40.
Abstract
Zpráva se věnuje proběhlé konferenci v Kutné Hoře, která se zabývala významem uměleckých předmětů ve vzdělávacích osnovách. Na konferenci byla reflektována témata jako je propojování různých uměleckých oborů či role uměleckého neformálního vzdělávání. Hodnotnou součástí programu byla i část věnovaná projektu Tady jsme doma, který napomáhá v preprimárním a primárním vzdělávání dětem a žákům lépe poznat lidové regionální tradice.
Abstract (in English)
The report focuses on the conference held in Kutná Hora in May 2022, which dealt with the importance of arts subjects in the educational curriculum. The conference reflected on topics such as the interconnection of different artistic disciplines and the role of artistic non-formal education. A valuable part of the programme was also a section dedicated to the project Tady jsme doma, which helps children and pupils in pre-primary and primary education to get to know regional folk traditions better.
PrintDisplayed: 24/8/2024 16:04