ŠVANDA, Libor. Diverzifikace kurzů latinské odborné terminologie na lékařských fakultách. In Trendy ve vzdělávání v jazykových centrech na univerzitách v EU. Konference pořádaná Centrem jazykového vzdělávání Filozofické fakulty Univerzity Palackého. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diverzifikace kurzů latinské odborné terminologie na lékařských fakultách
Název česky Diverzifikace kurzů latinské odborné terminologie na lékařských fakultách
Název anglicky Diversification of Latin terminology courses at medical faculties
Autoři ŠVANDA, Libor.
Vydání Trendy ve vzdělávání v jazykových centrech na univerzitách v EU. Konference pořádaná Centrem jazykového vzdělávání Filozofické fakulty Univerzity Palackého, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky lékařská terminologie; latina; jazyková výuka; jazyk pro specifické účely
Klíčová slova anglicky medical terminology; Latin; language teaching; language for specific purposes
Štítky Latin, medical terminology
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Libor Švanda, Ph.D., učo 9978. Změněno: 5. 1. 2023 18:07.
Anotace
Snaha diverzifikovat kurzy latinské odborné terminologie pro jednotlivé zdravotnické obory je dlouhodobým trendem, který vychází vstříc potřebám jak studentů prvního ročníku, tak vyučujících navazujících odborných předmětů. Někdy se však střetává s požadavkem poskytnout studentům terminologický základ společný pro všechny zdravotnické specializace. Příspěvek se zamýšlí nad budoucím směřováním kurzů odborné terminologie na lékařských fakultách, při čemž vychází ze situace na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity.
Anotace anglicky
The effort to diversify the courses of Latin terminology for individual medical disciplines is a long-term trend that meets the needs of both first-year students and teachers of continuing professional courses. However, it sometimes clashes with the requirement to provide students with a terminological basis common to all medical specialties. The paper reflects on the future direction of professional terminology courses at medical faculties, based on the situation at the Faculty of Medicine of Masaryk University.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 23:44